arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۰

آخرین نرخ کم‌متراژها در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آخرین قیمت‌ها در بازار مسکن نشان می دهد که رکود تورمی در این بخش وجود دارد و متقاضیان مسکن بیشتر به سمت خرید آپارتمان های کوچک تمایل دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، رکود تورمی در بازار مسکن که از یکسو با افزایش قیمت‌ها و از سوی دیگر با کسادی بازار روبرو است منجر به این شده که تقاضاهای موثر در بازار به دلیل گرانی تبدیل به خرید نشود و از سویی نیاز به بازار مسکن هم همواره وجود داشته باشد.

در واقع مسکن به اندازه ای از قیمت رسیده است که اغلب مردم در تهران توانایی خرید آن را ندارند بنابراین این تقاضای بالقوه همچنان در بخش مسکن وجود دارد و این کالای سرمایه ای هر روز از دیگر بخش های اقتصاد کشور تاثیر میگیرد بنابراین فرصتی برای تعادل میان عرضه و تقاضا بوجود نمی آید.

هر چند که دولت با سیاست مسکن مهر سعی بر تعدیل نرخ تورم در بخش مسکن را دارد اما این بخش هنوز هم تحت تاثیر دیگر سیاست های دولت است و به نظر نمی رسد که قیمت مسکن در تهران و دیگر کلان شهرها بتواند تحت تاثیر عرضه مسکن مهر کاهش پیدا کند.

در حال حاضر هم بازار مسکن تحت تاثیر جو روانی ناشی از نوسان در بازار ارز و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با یک رکود تورمی مواجه است که هر چند در برخی از محله های تهران خود را نشان داده اما احتمال فراگیر شدن در دیگر محله های تهران را هم دارد.

قیمت آپارتمان کوچک در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک آپارتمان 55 متری در نظام آباد شمالی با 35 میلیون تومان نقد، 20 میلیون تومان وام و 18 میلیون تومان رهن به فروش می رسد و یک آپارتمان 50 متری در تهران نو قاسم آباد، یک خوابه و با عمر 9 ساله با پارکینگ و انباری، 75 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین آپارتمان 48 متری طبقه سوم در محدوده سرچشمه به قیمت 52 میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است و برای یک واحد 45 متری، با عمر 14 ساله، 75 میلیون تومان دریافت می شود.

قیمت یک آپارتمان 53 متری در محدوده امامزاده حسن هم 76 میلیون تومان تعیین شده است و یک آپارتمان 55 متری در نارمک میدان 15 با قیمت 125 میلیون تومان به فروش می رسد. آپارتمان 44 متری با عمر 6 ساله در میدان بهشتی هم بدون پارکینگ متری 2 میلیون و 500 هزار تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است.

45 متری در محدوده اقدسیه هم با امکانات به قیمت 160 میلیون تومان به فروش می رسد و 48 متری نوساز در یوسف آباد هم 165 میلیون تومان قیمت گذاری شده است همچنین واحدی 50 متری در فرمانیه نوساز با پارکینگ و انباری به قیمت 220 میلیون تومان به فروش می رسد.
نظرات بینندگان