arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

ممنوع الورود شدن مقامات دولت مادورو به آمریکا/ دیدار ترامپ با هیئت اپوزیسیون ونزوئلا

کاخ سفید اعلام کرد که تمامی مقامات دولت مادورو از معاون وزیر گرفته تا مقامات بالاتر و تمامی افسران نیروهای امنیتی ونزوئلا در ارتش، پلیس و گارد ملی از رده‌های سرهنگ یا معادل آن و بالاتر به آمریکا ممنوع الورود هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کاخ سفید اعلام کرد که تمامی مقامات دولت مادورو از معاون وزیر گرفته تا مقامات بالاتر و تمامی افسران نیروهای امنیتی ونزوئلا در ارتش، پلیس و گارد ملی از رده‌های سرهنگ یا معادل آن و بالاتر به آمریکا ممنوع الورود هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ای بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به جای هیئت رسمی دولت کاراکاس با هیئت اپوزیسیون ونزوئلا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد و ضمن حمایت از اپوزیسیون این کشور خواستار پایان سرکوب‌های وحشتناک و وحشیانه توسط رئیس جمهوری ونزوئلا شد.

وی از مداخله نظامی کشورش در ونزوئلا را رد نکرد اما در این دیدار که در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، تاکید کرد که هدف اولیه‌اش کمک به تضمین یک گذار سیاسی صلح آمیز از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون این کشور است.

ترامپ افزود: ما هر روز پشت مردم ونزوئلا خواهیم ایستاد تا نهایتا آنها از این سرکوب‌های وحشیانه آزاد شوند. آنها آزاد خواهند شد و این اتفاق رخ خواهد داد.

چند ساعت پس از این دیدار کاخ سفید اعلام کرد که تمامی مقامات دولت مادورو از معاون وزیر گرفته تا مقامات بالاتر و تمامی افسران نیروهای امنیتی ونزوئلا در ارتش، پلیس و گارد ملی از رده‌های سرهنگ یا معادل آن و بالاتر ممنوع الورود به آمریکا هستند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد: تمامی اعضای مجمع قانون اساسی ونزوئلا که حامی دولت کاراکاس و رقیب کنگره تحت کنترل اپوزیسیون این کشور هستند و همچنین تمامی اعضای خانواده‌هایشان از ورود به آمریکا منع شده‌اند.

این ممنوعیت ورود به خاک آمریکا همچنین شامل افرادی است که از طریق نقل و انتقالات مالی و توافقات تجاری مزایای مالی قابل توجهی برای ونزوئلا دارند و همچنین شامل افرادی می‌شود که در راستای حمایت از تلاش‌های دولت مادورو برای متزلزل کردن نهادهای دموکراتیک ونزوئلا عمل می‌کنند.

ترامپ و اعضای هیئت اپوزیسیون ونزوئلا در جریان این دیدار کوبا را به خاطر حمایتش از نیروهای امنیتی و شبه نظامی ونزوئلا که از دولت کاراکاس حمایت می‌کند، محکوم کردند.

خولیو بورخس که رهبری هیئت اپوزیسیون ونزوئلا در مجمع عمومی را برعهده دارد، گفت: هاوانا مغز متفکر پشت تراژدی برای حفظ مادورو در راس قدرت در ونزوئلاست.

اما در جریان این نشست ترامپ و بورخس هیچ کدام به حمایت روسیه از مادورو که روز چهارشنبه سفری غیرمنتظره‌ به مسکو داشت، اشاره نکردند.

نظرات بینندگان