arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

غریب آبادی: تایید نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز از سوی آژانس

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، اطلاع داد آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که پیکره بندی مجدد خطوط تحقیق و توسعه در کارخانه غنی سازی سوخت نطنز برای آماده سازی جهت نصب ماشین های جدید از انواع مختلف در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

غریب آبادی خبر آژانس از آغاز مراحل آماده سازی نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، اطلاع داد آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که پیکره بندی مجدد خطوط تحقیق و توسعه در کارخانه غنی سازی سوخت نطنز برای آماده سازی جهت نصب ماشین های جدید از انواع مختلف در حال انجام است.

غریب آبادی افزود: برابر این گزارش، زنجیره های ١٠ تایی و ٢٠ تایی آی آر شش و زنجیره ٢٠ تایی آی آر چهار در خطوط سه و چهار تحقیق و توسعه نیز در حال غنی سازی و انباشت اورانیوم غنی شده بوده و یا آماده انباشت اورانیوم غنی شده، گردیده اند.
سفیر کشورمان همچنین اخبار مبنی بر اینکه آژانس این اقدام را نقض برجام دانسته، تکذیب کرد و افزود: آژانس صرفا به راستی آزمایی و انعکاس واقعیت های فنی می پردازد و قضاوت و پیش داوری نمی کند.

 

نظرات بینندگان