arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

بازتاب کنفرانس خبری دکتر روحانی در رسانه های جهان

کنفرانس خبری روز پنجشنبه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با حضور خبرنگاران بین المللی در نیویورک در رسانه های جهان بازتاب وسیعی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازتاب کنفرانس خبری دکتر روحانی در رسانه های جهانپس از آغاز این کنفرانس خبری، شبکه های الجزیره انگلیسی، شبکه آرتی روسیه و یورو نیوز سخنرانی دکتر حسن روحانی را به طور مستقیم پخش کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز بلافاصله دو اظهارنظر دکتر روحانی را به صورت خبر فوری منتشر کرد. خبرگزاری فرانسه در یکی از این خبرهای فوری خود نوشت: اگر تحریم ها علیه ایران لغو شوند، البته که ایران با آمریکا مذاکره خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری دیگری تصریح کرد: حسن روحانی خطاب به اروپایی ها گفت که اگر سندی در مورد نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان دارند، به وی بدهند.

شبکه یورو نیوز نیز به صورت زنده کنفرانس خبری حسن روحانی را پخش کرد و در گزارشی عنوان کرد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه گفت که بحران منطقه ای در خاورمیانه را فقط می توان از طرق دیپلماسی حل و فصل کرد.

وی در مورد آینده برجام گفت که اروپایی ها تداوم ناتوانی و بی ارادگی خود را نشان داده  اند چون تمامی هزینه ها و مسئولیت ها را بر شانه ایران انداخته اند.

خبرگزاری رویترز نیز در بازتاب اظهارات دکتر روحانی در این کنفرانس خبری عنوان کرد: رئیس جمهوری ایران در کنفرانس خبری تصریح کرد که اگر برجام به طور کامل اجرایی شود، ایران می تواند در مورد مسائل دیگر با آمریکا مذاکره کند.

وی همچنین تاکید کرد که توانایی های موشکی ایران غیر قابل مذاکره است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان