arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

پیشنهاد رئیس‌جمهور عراق: نشستی برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران در سازمان ملل برگزار شود

یک منبع عراقی به شبکه‌ای روسی گفت، رئیس‌جمهور عراق در حاشیه نشست سازمان ملل پیشنهاد داده نشستی برای «کاهش تنش میان آمریکا و ایران» برگزار شود. این منبع به «روسیا الیوم» گفت: صالح ایده برگزاری کنفرانسی را به رؤسای کشورهای عربی، اروپایی، آمریکا و سعودی پیشنهاد داد تا این نشست با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه، در عراق برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع سیاسی عراقی روز پنجشنبه از تحرکات «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هدف «کاهش تنش میان آمریکا و ایران» خبر داد.

این منبع به «روسیا الیوم» گفت: صالح ایده برگزاری کنفرانسی را به رؤسای کشورهای عربی، اروپایی، آمریکا و سعودی پیشنهاد داد تا این نشست با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه، در عراق برگزار شود.

وی افزود، صالح در حال حاضر منتظر پاسخ‌های کشورهای یاد شده است و می‌داند کشورهای اروپایی با این موضوع موافقند.

برهم صالح در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از نگرانی کشورش در قبال تحولات منطقه گفت و افزود «عراق بخشی از یک محور علیه محور دیگر نخواهد بود».

رئیس‌جمهور عراق چهارشنبه هفته جاری نیز در یادداشتی در نشریه «وال استریت ژورنال»، گفت بغداد قصد دارد نشستی منطقه‌ای با هدف کاهش تنش‌ها در غرب آسیا برگزار کند.

وی ادامه بحران در سوریه و عراق را از ریشه‌های تنش در منطقه عنوان کرده و نوشته است که بغداد شدیدا از بالا گرفتن درگیری‌ها و حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی نگران است (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس
نظرات بینندگان