arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

گزارش دفاعی سالانه ژاپن: ممکن است چین جای کره شمالی را در لیست تهدیدات امنیتی ژاپن بگیرد

گزارش دفاعی سالانه ژاپن مشخص کرد، رشد نظامی چین ممکن است باعث شود تا جای کره شمالی را در اصلی‌ترین تهدید امنیتی برای ژاپن بگیرد. این ارزیابی امنیتی نخستین بار است که پکن را در مقام دوم قرار می‌دهد و کره‌جنوبی را در مقام سوم می‌گذارد. همچنین روسیه در مقام چهارم قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش دفاعی سالانه ژاپن مشخص کرد، رشد نظامی چین ممکن است باعث شود تا جای کره شمالی را در اصلی‌ترین تهدید امنیتی برای ژاپن بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش در حالی منتشر شده که پیونگ یانگ ممکن است موشکهای بالستیک با کلاهک اتمی داشته باشد اما با این وجود، رشد نظامی چین در حال تبدیل شدن به تهدید اصلی امنیتی برای ژاپن است.

این ارزیابی امنیتی نخستین بار است که پکن را در مقام دوم قرار می‌دهد و کره‌جنوبی را در مقام سوم می‌گذارد. همچنین روسیه در مقام چهارم قرار گرفته است.

تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن گفت: حقیقت این است که چین به سرعت در حال افزایش هزینه‌های دفاعی است. چین در حال استقرار سازه‌های دفاعی هوایی و دریایی خود در منطقه غرب پاسیفیک است.

در این ارزیابی دفاعی همچنین آمده است: ژاپن هزینه‌های دفاعی خود را تا یک دهم در طول هفت سال گذشته افزایش داده تا با پیشرفت‌های نظامی پکن و پیونگ یانگ شامل دفاع در مقابل موشک‌های کره شمالی مقابله کند.

در جدیدترین درخواست بودجه، ارتش ژاپن درخواست ۱.۱ میلیارد دلار برای خرید ۹ جنگنده اف-۳۵ کرده است.

اما در مقایسه با این مبلغ، ارتش چین در سال جاری میلادی هزینه‌های دفاعی خود را تا ۷.۵ درصد و حدود ۱۷۷ میلیارد دلار از ۲۰۱۸ افزایش داده است که سه برابر ژاپن است.

در ارزیابی دفاعی ژاپن همچنین آمده که گشت‌های دریایی چین در نزدیک قلمروی ژاپن یک نگرانی امنیت ملی است.

نظرات بینندگان