arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

ژاپن: افزایش قدرت نظامی چین از کره شمالی هسته‌ای خطرناک‌تر است

بررسی سالانه وزارت دفاع ژاپن که روز پنجشنبه منتشر شد در حالی به این نتیجه رسیده است که پیونگ‌یانگ قادر به پرتاب موشک‌های بالستیک مجهز به کلاهک هسته‌ای است. این گزارش تهدیدات مهم علیه ژاپن را چین، سپس کره‌ شمالی و بعد از آن روسیه برمی‌شمرد. این در حالی است که در دوره جنگ سرد، توکیو مسکو را اصلی‌ترین تهدید خود می‌دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

طبق گزارش جدید وزارت دفاع ژاپن، افزایش توان نظامی چین، این کشور را به تهدیدی قوی‌تر از کره شمالی برای توکیو تبدیل کرده است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد قدرت نظامی در حال رشد چین می‌تواند به‌عنوان اصلی‌ترین تهدید علیه توکیو، جایگزین کره شمالی شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بررسی سالانه وزارت دفاع ژاپن که روز پنجشنبه منتشر شد در حالی به این نتیجه رسیده است که پیونگ‌یانگ قادر به پرتاب موشک‌های بالستیک مجهز به کلاهک هسته‌ای است.

این گزارش تهدیدات مهم علیه ژاپن را چین، سپس کره‌ شمالی و بعد از آن روسیه برمی‌شمرد. این در حالی است که در دوره جنگ سرد، توکیو مسکو را اصلی‌ترین تهدید خود می‌دانست.

در این گزارش گشت‌های هوایی و دریایی چین «یک نگرانی در زمینه امنیت ملی» ژاپن عنوان شده است.

«تورو کانو» وزیر دفاع جدید ژاپن در نشستی خبری گفت: «واقعیت این است که چین به‌سرعت هزینه‌های نظامی خود را افزایش می‌دهد و درنتیجه مردم می‌توانند درک کنند که نیاز به صفحات بیشتری [در گزارش] داریم».

کانو افزود: «چین در حال استقرار تجهیزات هوایی و دریایی با تناوبی بیشتر، در غرب اقیانوس آرام و از تنگه سوشیما تا دریای ژاپن است».

وزارت امور خارجه چین این گزارش وزارت دفاع ژاپن را ناخوشایند توصیف کرد. «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، پکن «انتقادات بی‌اساس» ژاپن درخصوص دفاع ملی معمول خود را نمی‌پذیرد.

ژاپن طی سال‌های اخیر برای مقابله با تهدیدات از سوی کره شمالی و چین میلیاردها دلار صرف بودجه نظامی کرده است. این کشور طی سال‌های اخیر یکی از مشتریان اصلی کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا بوده و سامانه‌های راداری ضدموشکی جدید را به واشنگتن سفارش داده است.

پس از شکست گفت‌وگوها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، کره شمالی چندین موشک بالستیک و کوتاه‌برد آزمایش کرده است.

ژاپن در پاسخ به افزایش توان نظامی چین و کره شمالی، قراردادی ۱.۱ ملیلیارد دلاری را با شرکت تسلیحاتی آمریکایی «لاکهید مارتین» برای خرید جنگنده «F-35» امضا کرده است.

نظرات بینندگان