arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

مادورو: روسیه بر حمایت کامل از ونزوئلا در تمامی زمینه‌های نظامی تاکید کرد

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه گفت که روسیه و شخص «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تعهد داده که در تمامی زمینه‌های همکاری نظامی از ونزوئلا حمایت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور ونزوئلا گفت رئیس جمهور روسیه به وی اطمینان داده که مسکو در تمامی زمینه‌های نظامی از کاراکاس حمایت خواهد کرد.

به گزارش فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه گفت که روسیه و شخص «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تعهد داده که در تمامی زمینه‌های همکاری نظامی از ونزوئلا حمایت خواهد کرد.

مادورو که در توئیتر به این موضوع اشاره کرده، اضافه کرد که کشورش یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های نظامی دنیا را در اختیار داشته و پوتین نیز بر حمایت کامل مسکو از کاراکاس برای تقویت توانایی‌های دفاعی و تسلیحات این کشور برای حمایت از تمامیت ارضی و صلح در این کشور حمایت کرده است.

روز چهارشنبه نیز پوتین در دیدار با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در مسکو گفته بود که روسیه از گفت‌وگو میان دولت و مخالفان ونزوئلا برای یافتن راهی برای بیرون آمدن این کشور آمریکای لاتین از بحران سیاسی حمایت می‌کند. (جزئیات بیشتر)

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

از آن زمان به بعد، واشنگتن تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا با تحمیل فشارهای اقتصادی به دولت ونزوئلا، مادورو را وادار به کناره‌گیری از قدرت کند.

با اینحال، مادورو هشدار داده است که ونزوئلا برای مقابله با هرگونه مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین آمادگی دارد.

نظرات بینندگان