arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

چگونگی مشاهده سابقه موقعیت مکانی در نقشه های گوگل

شاید بسیاری از کاربران نقشه های گوگل مطلع نباشند که می توانند به راحتی تاریخچه موقعیت مکانی خود را بررسی کرده و همه مکانهایی را که در یک تاریخ خاص سفر کرده اند مشاهده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید بسیاری از کاربران نقشه های گوگل مطلع نباشند که می توانند به راحتی تاریخچه موقعیت مکانی خود را بررسی کرده و همه مکانهایی را که در یک تاریخ خاص سفر کرده اند مشاهده کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تشخیص اینکه چگونه می توانید سابقه موقعیت مکانی گوگل خود را مشاهده کنید ، در برنامه  نقشه های گوگل بسیار آسان است.

وقتی از نقشه های گوگل برای موقعیت یابی استفاده می کنید ، برنامه تمام مقصد و مسیرهایی را که برای رسیدن به آنجا طی کرده اید ، ذخیره می کند. بنابراین شما به راحتی می توانید نقشه های خود را مرور کرده و حتی عکس هایی را که با تلفن خود در هر مکان گرفته اید مشاهده کنید. اگر ترجیح می دهید این اطلاعات را ذخیره نکنید ، می توانید مکان هایی را از سابقه نقشه های گوگل خود حذف کنید یا ردیابی مکان را به طور کامل غیرفعال کنید.

برای بسیاری از ما ، نقشه های Google به ابزاری اساسی برای گردش در شهر تبدیل شده است. اما چگونه می توان این سابقه موقعیت مکانی را در نقشه های گوگل حذف کرد؟

_برنامه Google Maps را از طریق تلفن خود باز کنید

_ بر روی سه خط افقی در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید

_روی "جدول زمانی خود" ضربه بزنید

_می توانید سفرهایی را که انجام داده اید ، روز به روز بررسی کنید

_ می توانید برای تغییر روزها ، قسمت پایین صفحه را بکشید و یا روی نماد تقویم در بالای صفحه ضربه بزنید تا یک روز خاص را انتخاب کنید

جالب است بدانید نقشه های گوگل  حتی عکسهایی را که با دوربین تلفن خود در مکانهای روی نقشه گرفته اید ، به شما نشان می دهد.

نحوه حذف سابقه موقعیت مکانی خود درنقشه های گوگل

اگر می خواهید مکان های خاصی را از سابقه خود حذف کنید یا تمام داده ها را به طور کامل پاک کنید ، می توانید این کار را انجام دهید:

_در حالی که در صفحه جدول زمانی خود هستید ، روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید

_ در فهرست جدید، روی "تنظیمات" ضربه بزنید

_ اکنون شما سه گزینه دارید

_برای حذف یک مجموعه خاص از مکان ها ، روی "حذف محدوده سابقه موقعیت مکانی" ضربه بزنید و سپس  در صفحه حذف دامنه ، تاریخ های شروع و پایان را انتخاب کنید. سپس روی "حذف" ضربه بزنید

_برای پاک کردن تاریخچه موقعیت مکانی خود ، روی "حذف تمام سابقه موقعیت مکانی" ضربه بزنید و انتخاب خود را در صفحه پاپ آپ تأیید کنید

_برای ریست کردن و  برای پاک کردن خودکار تاریخچه موقعیت مکانی هر چند ماه ، روی "حذف خودکار سابقه موقعیت مکانی" ضربه بزنید. در صفحه بعد ، انتخاب کنید که تاریخچه خود را هر سه ماه یا هر 18 ماه یک بار حذف کنید و سپس روی "بعدی" ضربه بزنید

نظرات بینندگان