arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

برترین‌های آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول تسهیلات سربازی می‌شوند

مدیر شبکه نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه تاکنون به ۱۵۰۰ شرکت خدمات ارائه کرده‌ایم، گفت: این شبکه در زمینه ارائه تسهیلات به برگزیده‌های آزمون استخدامی شرکت‌های فناور برنامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر شبکه نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه تاکنون به ۱۵۰۰ شرکت خدمات ارائه کرده‌ایم، گفت: این شبکه در زمینه ارائه تسهیلات به برگزیده‌های آزمون استخدامی شرکت‌های فناور برنامه دارد.

محمدمهدی جهان بزرگی در نشست خبری آغاز بهره برداری از سامانه تامین نیروی انسانی برای شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور توسط شبکه نوآوری با بیان اینکه این شبکه از سال ۱۳۸۵ در راستای توسعه ایجاد مدیریت و توزیع شبکه‌ای از زیست بوم نوآوری آغاز به کار کرد، ادامه داد: هم افزایی، توسعه تعاملات، ایجاد ارتباطات خلاق و ایجاد بازار از وظایف شبکه نوآوری محسوب می‌شود و این شبکه در زیست بوم نوآوری با هدف ارتقا سهم اقتصاد دانشی کشور فعالیت می‌کند.

جهان‌بزرگی، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خلاق، فناور، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی، واحدهای تحقیق و توسعه، استعدادهای برتر، نخبگان، دانشجویان و نوآوران را از عناصر شبکه نوآوری پارک پردیس دانست و اظهار کرد: از آنجایی که شبکه نوآوری وظیفه به هم رسانی اعضای شبکه را بر عهده دارد، قرار است عنوان شبکه نوآوری به شبکه فناوری و نوآوری تغییر یابد.

مدیر شبکه نوآوری پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و خلاق و شرکت‌هایی در پارک‌های علم و فناوری مشغول کسب و کار هستند، گفت: این شبکه ظرفیت ارائه خدمات به این شرکت‌ها را دارد و تاکنون ۱۵۰۰ شرکت خلاق و فناور توانسته‌اند از خدمات شبکه نوآوری بهره ببرند. تمام خدماتی که به شرکت‌ها ارائه می‌شود، به همت مدیریت بخش خصوصی است.

وی یادآور شد: این شبکه در زمینه ارائه تسهیلات به برگزیده‌های آزمون استخدامی شرکت‌های فناور برنامه دارد. ارائه تسهیلات سربازی به برترین‌های آزمون استخدامی شرکت‌های فناور از آن جمله است.

جهان‌بزرگی با بیان اینکه در این شبکه مدل نوآوری در حوزه مدیریت دولت ایجاد شده تا شرکت‌های خصوصی وارد فضای ارائه خدمت شوند، یادآور شد: ماموریت شبکه ایجاد امکانات و حمایت‌ها، ایجاد بازار کار در حوزه زیست‌بوم نوآوری به واسطه بخش خصوصی است. در این حوزه یکی از جدیدترین مسائلی که اعضای شبکه نوآوری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تامین سرمایه انسانی کارآمد در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر شبکه نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه همه فضاهای کسب و کار همواره دچار فراز و فرودهایی می‌شوند، خاطر نشان کرد: سازماندهی سرمایه‌های انسانی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان تقریبا موضوعی همیشگی است، از این رو با توجه به این نیاز اساسی سامانه فنی نیروهای انسانی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آغاز به کار کرده است. این سامانه توسط شبکه نوآوری و به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه می‌تواند شروع خوب و ارزشمندی در حوزه تامین سرمایه‌های انسانی و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و فضای مناسبی را برای افراد جویای کار در شبکه نوآوری فراهم آورد، اضافه کرد: شبکه نوآوری برای افرادی که در آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی شرکت می‌کنند و حائز رتبه می‌شوند، مزایایی در نظر می‌گیرد که امکان استفاده از امریه و پروژه جایگزین سربازی از جمله آنها است.

مدیر شبکه نوآوری پارک فناوری پردیس اخاطرنشان کرد: همچنین افراد برجسته می‌توانند عضو شبکه نوآوری شوند و از خدمات شبکه بهره مند شوند، ضمن آنکه افراد برگزیده آزمون استخدامی می‌توانند در فضاهایی قرار بگیرند که کار اشتراکی زیر نظر شبکه نوآوری داشته باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان