arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا: ترامپ باید استعفا دهد

«بتو اورورک» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درباره دست داشتن دونالد ترامپ در ماجرای «اوکراین گیت» گفت: «این رئیس‌جمهور، باید استعفا دهد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«بتو اورورک» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درباره دست داشتن دونالد ترامپ در ماجرای «اوکراین گیت» گفت: «این رئیس‌جمهور، باید استعفا دهد».

به گزارش فارس، با گسترده‌تر شدن جنجال‌ها درباره درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از همتای اوکراینی برای تحقیقات درباره «جو بایدن» رقیب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا گفته است که ترامپ باید به دلیل این رسوایی استعفا دهد.

بِتو اورورک نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری گفته است: «بهترین مسیر ممکن این است که این رئیس‌جمهور استعفا دهد و به کشور اجازه دهد که دردش التیام یابد».

به نوشته پایگاه «هیل»، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری و عضو سابق کنگره آمریکا معتقد است، تا زمانی که ترامپ در قدرت است، اتحاد در کشور و التیام‌بخشی به دردهای موجود در آمریکا ناممکن است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم شب گذشته گفت با انتشار اطلاعات بیشتر در مورد پرونده اوکراین‌گیت، به مرور میزان حمایت افکار عمومی از استیضاح ترامپ در حال افزایش است.

پلوسی در نشست روز شنبه (دیروز) به میزبانی پایگاه «تگزاس تریبیون» گفت: «در افکار عمومی، کفه ترازو کاملا تغییر کرده است؛ کسی نمی‌داند، شاید باز هم تغییر کند. اما در حال حاضر بعد از انتشار شکایت و گزارش بازرس کل و رویکرد بی‌اعتنای دولت در قبال این مسئله، مردم آمریکا دارند به تصمیم متفاوتی می‌رسند.»

او که قدرتمندترین دموکرات در ساختار سیاسی کنونی آمریکا است، در ماه‌های گذشته بارها با ایده استیضاح ترامپ مخالفت کرده بود و استیضاح رئیس‌جمهور را به ضرر دموکرات‌ها می‌دانست اما هفته گذشته رسما تحقیقات مقدماتی برای استیضاح را به جریان انداخت.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز یکشنبه در واکنش به فشارها برای استیضاحش، با انتشار یک پیام ویدئویی خظاب به حامیانش گفته که دموکرات‌ها در حال «تهدید کردن ارزش‌های آمریکایی» هستند.

به ادعای او، «آنها (دموکرات‌ها) می‌خواهند تفنگ شما را بگیرند، مراقبت‌های درمانی شما را بگیرند. رأیتان را بگیرند. آزادی‌تان را بگیرند. نمی‌توانیم اجازه بدهیم این اتفاق رخ دهد، چون کشورمان به طرز بی‌سابقه‌ای در معرض خطر قرار گرفته است. همه چیز خیلی ساده است. آنها می‌خواهند جلوی من را بگیرند چون من دارم برای شما مبارزه می‌کنم و من هیچ وقت اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد».

ماجرای استیضاح بعد از آن شدت گرفته که رسانه‌ها خبر دادند، ترامپ در گفت‌و‌گو با همتای اوکراینی خود هشت بار از او خواسته که با دولتش برای تحقیق علیه جو بایدن نامزد سرشناس انتخابات ۲۰۲۰ همکاری کند.

نظرات بینندگان