arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

سجادپور:حمایت های معاونت سینمایی سبب کسب جایزه توسط فرهادی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حمایت های ما سبب کسب جایزه توسط جدایی نادر از سیمین در گلدن کلوب شد.

به گزارش انتخاب به نقل از اوج نیوز، علیرضا سجادپور درباره حواشي به وجود آمده پس از جايزه جدايي نادر از سيمين در گلدن گلوب اظهار داشت: واقعا منظور مطبوعات وخبرنگاران را از سانسور خبری افتخار آفرینی جدایی نادر از سیمین نمی دانم . وظیفه ما حمایت از این فیلم بود که انجام دادیم چون مطمئن باشید اگر حمایت های معاونت سینمایی نبود فرهادی وفیلمش این همه جایزه خارجی ودر حال حاضر گلدن کلوب را کسب نمی کردند.

وی درباره منعکس نشدن خبر در رسانه ملی گفت: نظری در این باره ندارم چون همیشه جایزه هایی که در جشنواره های خارجی داده می شود جنبه و بوی سیاسی بودن در آن استشمام واحساس می شود و مردم هم به این جوایز اعتماد ندارند. شما باید بروید واز مردم بپرسید که چرا در رسانه ملی این پیروزی بازتاب چندانی نداشته است .هرچند ما بر این باور نیستیم چون تیتر یک اكثر روزنامه های امروز عکس فرهادی با جایزه اش بوده است اما مطمئن باشید ما هر کاري که لازم بوده است برای جدایی نادر از سیمین انجام داده ايم.

سجادپور درباره ارسال نشدن  پیام تبریک مسئولان مخصوصا معاونت سینمایی و وزارت ارشاد  براي فرهادي گفت: بازهم تاکید می کنیم اگر ما این فیلم را به اسکار معرفی نمی کردیم شاید این همه جایزه نمی برد در کل ما راه را برای فرهادی وفیلمش برای کسب افتخار هموار کردیم ومنظور برخي را از حمایت نمی فهمم.

سجادپور در پاسخ به این سئوال که برخي توقع داشتند پیام تبریکی مانند افتخارات علمی وورزشی توسط وزارت ارشاد ویا رئیس جمهور به سینما داده شود گفت: ما باید واقع بین باشیم طرفدارانی که ورزش و حوزه های دیگر دارند سینما ندارد وبه نظر دلیل اصلی بازتاب کم رسانه ای آن این است ولی خود مردم بدلیل سیاسی بودن جوایز خارجی اعتماد چندانی به این جایزه ها ندارند و باید دلیل کم بودن بازتاب را از خود مردم سئوال کنید.
نظرات بینندگان