arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

تصمیم هلال احمر برای خرید 3 بالگرد جدید از روسیه

ئیس جمعیت هلال احمر از تصمیم برای خریداری سه بالگرد جدید از روسیه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ئیس جمعیت هلال احمر از تصمیم برای خریداری سه بالگرد جدید از روسیه خبر داد.

 علی‌اصغر پیوندی امروز در حاشیه افتتاح طرح توسعه پایگاه امداد جاده ای گردنه اسدآباد در آستانه اربعین در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امداد هوایی جمعیت هلال احمر دارای 24 بالگرد در کل کشور است، افزود: تصمیم به خریداری سه بالگرد جدید با تسهیلات و اعتبارات لازم از کشور روسیه گرفته ایم که امیدواریم به زودی این تعداد بالگرد جدید به ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر کشور اضافه شود.

وی گفت: در حال حاضر در سطح کشور 580 پایگاه امدادی شامل جاده‌ای، دریایی و هوایی وجود دارد که با توجه به کل نقاط جغرافیایی کشور نیازمند 1200 پایگاه دیگر هستیم.

آغاز فعالیت های هلال برای اربعین از شنبه

پیوندی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 3 تا 3.5 میلیون نفر زائر به عتبات عالیات در اربعین تردد داشته باشند، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زائران درنظر گرفته شده و استان های مختلف به ویژه استان های مرزی در چهار نقطه پایانه خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تسهیل در ارائه خدمات هر چه بهتر فعالیت دارند و از شنبه رسما فعالیتهای امدادونجات، بهداشت و درمان ترابری و پوشش حوادث جهت خدمات به زائران آغاز می شود.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر کشور در داخل عراق براساس اساسنامه وظیفه بهداشت و درمان ایرانیان را برعهده خواهد داشت و این وظیفه و خدمات نه تنها در عتبات عالیات بلکه در کشورهای دیگر چون سوریه، مدینه و مکه نیز توسط هلال احمر کشور انجام می گیرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با اشاره به آغاز طرح توسعه پایگاه امدادونجات جاده ای اسدآباد در سال 92 تصریح کرد: سرانجام طرح توسعه این پروژه امسال با صرف هزینه ای افزون بر هفت میلیارد و 500 میلیون تومان تکمیل شده و با توجه به آغاز پویش اربعین طرح فوق امروز برای ارائه خدمات به زائران حسینی در مسیر تردد به عتبات عالیات رسما راه اندازی شد.

مجید درویشی متراژ این طرح را در مجموع 1050 مترمربع برشمرد و گفت: با اجرای طرح توسعه در حال حاضر ظرفیت این پایگاه به بیش از 1000 نفر افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ مرکزیت اسدآباد بین مرز و داخل کشور حضور یک فروند بالگرد در 20 روز ایام پویش اربعین نیاز گردنه اسدآباد و شهرستان بوده که این امر می تواند در نجات جان زائران نیازمند به جابجایی لحظه ای در سوانح از نقش موثری برخوردار باشد و خواستار مستقر شدن یک فروند بالگرد در طی این 20 روز در شهرستان هستیم.

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر طرح توسعه پایگاه امداد جاده ای گردنه اسدآباد در آستانه اربعین برای خدمات هر چه بهتر به زائران حسینی سرانجام پس از 6 سال به بهره برداری رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان