arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

ظریف به کشور بازگشت

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران پس از سفر به مقر سازمان ملل متحد برای شرکت در هفتاد دومین نشست مجمع عمومی این سازمان، حضور و سخنرانی در نشست‌های مختلف و دهها دیدار با مقامات خارجی و انجام چندین مصاحبه و نشست‌های رسانه‌ای دقایقی به میهن بازگشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف به کشور بازگشتبه گزارش یکشنبه شب وزرت امورخارجه، ظریف که از جمعه هفته گذشته برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شده بود، پس از ۹ روز تلاش دیپلماتیک و شرکت در نشست‌های بین المللی و دیدار با مقامات کشورهای خارجی، عازم تهران شد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر که از سوی دولت ترامپ با تحریم و محدودیت شدید هم مواجه بود با وزیران خارجه فرانسه، اتریش، کوبا، ژاپن، پاکستان، ونزوئلا، فنلاند، هلند، عراق، نیکاراگوئه، تاجیکستان، اوگاندا، کویت، سوریه، لهستان،استرالیا و ارمنستان دیدار و تبادل نظر کرد.
وی همچنین با معاون رئیس جمهوری و وزیر خارجه ونزوئلا، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و سرپرست آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد هم درباره نقش سازمان های منطقه ای در همکاری با سازمان ملل متحد سخنرانی و به تاثیر تروریسم اقتصادی بر صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی اشاره کرد.
ظریف همچنین در نشست سازمان همکاری اقتصادی (اکو) حضور یافت.

وی همچنین با شبکه خبری سی ان ان، سی بی اس، جی تی ان، رادیو ملی آمریکا و خبرنگاران حوزه سیاست خارجی مصاحبه داشت و با اعضای برخی اندیشکده ها و صاحب نظران سیاسی، رئیس صلیب سرخ جهانی، شورای سردبیری برخی رسانه های آمریکایی دیدار کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشست سوریه به میزبانی اتحادیه اروپا شرکت کرد و در مجمع تمدن‌های کهن به میزبانی چین سخن گفت.
ظریف همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را که از دوشنبه تا پنجشنبه گذشته برای شرکت اجلاس مجمع عمومی به مقر نیویورک سازمان ملل متحد آمده بود، همراهی کرد و در بیشتر دیدارهای دوجانبه رئیس جمهوری با مقامات عالی کشورها حضور داشت.

نظرات بینندگان