arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

اشتری: به سمت هوشمندسازی نیروی انتظامی می‌رویم

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اینکه هوشمند سازی نیروی انتظامی از برنامه‌های آینده ماست که اقدامات خوبی در این زمینه شروع شده است گفت: امروز ظرفیت‌های خوبی را در پلیس داریم و پلیس الکترونیک جا افتاده است. زیرساخت‌های لازم باید طی سه سال آینده ایجاد شود که این روند شدنی است و ما می توانیم به سمت پلیس هوشمند با معیارهای مد نظر برسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اینکه هوشمند سازی نیروی انتظامی از برنامه‌های آینده ماست که اقدامات خوبی در این زمینه شروع شده است گفت: امروز ظرفیت‌های خوبی را در پلیس داریم و پلیس الکترونیک جا افتاده است. زیرساخت‌های لازم باید طی سه سال آینده ایجاد شود که این روند شدنی است و ما می توانیم به سمت پلیس هوشمند با معیارهای مد نظر برسیم.

 در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی که با موضوع به روز رسانی، توسعه و ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات پلیس و استفاده از فناوری های روز ، گسترش فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی در جامعه و... برگزار شد، سردار حسین اشتری - فرمانده نیروی انتظامی کشور- اظهار کرد: هجدهمین نمایشگاه تجهیزات پلیسی امنیتی و ایمنی را که امروز افتتاح خواهد شد گرامی می‌داریم و امیدواریم هر سال نسبت به سال های قبل رشد و شکوفایی را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از مبتکرین داخلی که همت کردند و نوآوری های خود را عرضه کردند نسبت به سال‌های گذشته شاهد رشد هستیم گفت: امروز امنیت جوامع بشری جزو نیازهای اولیه مردم است و جزو وظایف ذاتی دولتها و حکومتها است. دو نعمتی که پیامبر و ائمه به آن اشاره کردند نیز نعمت امنیت و سلامتی است. امروز به وسیله تجهیزات جدید و فناوریهای روز و تکنولوژی به وجود آمده به دست افراد مبتکر، پلیس توانسته این امنیت را در نقاط مختلف ایجاد کند و در کشور جمهوری اسلامی ایران امنیتی مثال زدنی را داریم. به وسیله تجهیزات همت همکاران و تجهیزاتی که در اختیار پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی است امنیت خوبی داریم. آینده باید بیشتر از اینکه به صورت فیزیکی از افراد استفاده کند باید از تجهیزات استفاده کند. در جهان امروز فناوری حرف اول را می زند، قدرت نرم افزاری و سخت افزاری همزمان باید در خدمت جوامع بشری باشد.

فرمانده انتظامی کشور افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران این راه را به خوبی طی کرده و هوشمند سازی نیروی انتظامی پلیس از برنامه‌های آینده است که اقدامات خوبی نیز شروع شده است. ما امروز ظرفیت های خوبی را در پلیس داریم و پلیس الکترونیک جا افتاده است. زیرساخت های لازم باید طی سه سال آینده ایجاد شود و با گزارش های که به بنده ارائه شده، این روند شدنی است و ما می توانیم به سمت پلیس هوشمند با معیارهای مد نظر برسیم.

اشتری ضمن تبریک پیشاپیش هفته نیروی انتظامی گفت: امیدواریم در آستانه این هفته خدماتی کامل تر ارائه دهیم و یکی از کارهای خوبی هم که صورت گرفته برگزاری همین نمایشگاه است. در هفته نیروی انتظامی بعضی از دستاوردهای خود را رو نمایی خواهیم کرد که بخشی از آن را در همین نمایشگاه ملاحضه خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با آموزش ها و تجهیزات کامل تر و حرفه گرایی که از سال های گذشته مد نظر بوده و تقویت شده و در آن هوشمندی حرفه گرایی و اقتدار توام با رأفت و مهربانی نهفته است، که اگر بخواهیم به این هدف دست پیدا کنیم باید این گام ها را برداریم. امسال هم که سال رونق تولید است نیروی انتظامی نشان داد که در این حوزه هم گام‌های خوبی را برداشته، امیدواریم بتوانیم در حوزه های مختلف گام‌هایی را برای رونق برداریم.

فرمانده انتظامی کشور گفت: ۴٠ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است در نگاهی به سال‌های گذشته با تمام وجود احساس خواهیم کرد که در ۴۰ سالی که جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته بود و دشمنان فشار و تحریم را ناعادلانه بر ما وارد کردند اما نتیجه آن پیشرفتهایی است شاهد آن هستیم و بخشی از آن در تجهیزات پلیسی و دفاعی دیده می شود. ما در حوزه تجهیزات دفاعی جزو برترین های منطقه و جزو کشورهای پیشرفته دنیا هستیم.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب، نیروی انتظامی با برنامه ریزی صحیح و خوب حتما در دهه پنجم شاهد رشد و شکوفایی بیشتری خواهیم بود.

سردار اشتری با بیان اینکه هر کجا که ما به کشور های متخاصم اعتماد کردیم، شکست خوردیم و عقب نشستیم و هرکجا که اعتماد نکردیم پیروز شدیم گفت: نمونه آن نیز اتفاقات چند سال گذشته است. قراردادهایی که امضا شد و متاسفانه تنها کسی که به آن پایبند بود کشور ایران بود و ایران نیز تصمیم گرفت دیگر به آن پایبند نباشد. پس ما می توانیم با استفاده از جوانان کشور در عرصه‌های مختلف به صورت مستقل رشد کنیم.

وی با بیان اینک اعتمادی که امروز مردم نسبت به پلیس دارند افزایش پیدا کرده و سعی پلیس این است که برای مردم و امنیت مردم کار کند افزود: در دوران دفاع مقدس نیروی انتظامی بیش از ٨هزار و ۵٠٠ شهید و بعد از دفاع مقدس بیش از ۵٠٠٠ شهید تقدیم کرده است. در مرز های کشور چه خشکی و چه دریایی همکاران بنده حضور دارند و از مرزها حراست می‌کنند. هر کجا که مردم حضور داشته باشند پلیس نیز حضور داشته و بیشترین شهدا را در راه مبارزه با مواد مخدر داشتیم و این افتخاری است و این رشادت پلیس برای کشور خود و منطقه باعث افتخار بوده چرا که با ورود و ترانزیت مواد مخدر مبارزه کرده است. در عرصه مقابله با هرگونه بی نظمی هم حضور داشته و افتخار آفریده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان