arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

«به سوی ستارگان» همچنان در صدر گیشه بین‌الملل سینما

فیلم «به سوی ستارگان» با بازی «برد پیت» با فروش ۵۳ میلیون دلاری همچنان در صدر گیشه‌نشین گیشه بین‌الملل سینما باقی ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم «به سوی ستارگان» با بازی «برد پیت» با فروش ۵۳ میلیون دلاری همچنان در صدر گیشه‌نشین گیشه بین‌الملل سینما باقی ماند.

 فیلم «به سوی ستارگان» به کارگردانی «جیمز گری» با فروش ۱۸ میلیون دلاری از محل ۵۰ بازار خارجی، مجموع فروش خود را پس از دو هفته نمایش به ۵۳.۳ میلیون دلار رساند و با احتساب فروش سینماهای آمریکا تاکنون به فروش جهانی ۸۹ میلیون دلار دست یافته است.

«به سوی ستارگان» که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد، در اولین هفته اکران عمومی در سینماهای روسیه ۳.۱ میلیون دلار فروخت و تا به امروز ۵.۶ میلیون دلار در بریتانیا، ۵.۴ میلیون دلار در فرانسه و ۴.۵ میلیون دلار در ژاپن، ۳.۵ میلیون دلار در کره جنوبی، ۲.۸ میلیون دلار در مکزیک و ۲.۶ میلیو دلار در استرالیا فروخته است.

فیلم-انیمیشن «شیرشاه» محصول کمپانی دیزنی در آخرین روزهای اکران خود ۵.۳ میلیون دلار دیگر فروخت تا فروش جهانی ۱.۶۳ میلیارد دلار را ثبت کرده باشد. چین با ۱۲۰ میلیون دلار بهترین بازار خارجی «شیرشاه» بوده است که ۹۲ میلیون دلار در بریتانیا، ۷۹ میلیون دلار در فرانسه، ۶۹ میلیون دلار در برزیل و ۶۱ میلیون دلار در ژاپن فروش داشته است.

«شیرشاه» هم‌اکنون بالاتر از «منجمد» و «شگفت‌انگیزان ۲» در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های پویانمایی تاریخ سینمای جهان قرار دارد.

فیلم «دانتون‌ ابی» که براساس سریال معروفی به همین نام ساخته شده است با فروش ۱۰ میلیون دلاری از محل سینماهای ۳۶ کشور، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته است.

انیمیشن جدید «نفرت‌انگیز» در نخستین هفته نمایش ۲۰ میلیون دلار در سینماهای آمریکا و ۸.۸ میلیون دلار نیز از محل سینماهای ۳۰ کشور دیگر کسب کرد تا صدرنشین این هفته گیشه جهانی سینما نام بگیرد.

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نهمین ساخته بلند «کوئنتین تارانتینو» نیز به اکران خود در ۶۲ کشور ادامه داد و تا کنون فروش بین‌المللی و جهانی آن به ترتیب به ۲۱۸ و ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است و فیلم «رمبو: آخرین خون» با بازی «سیلوستر استالونه» نیز مجموع فروش خارجی خود را به ۲۳.۶ میلیون دلار ارتقاء داد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان