arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

لاغر شدن میانبر نمی‌خواهد

امروزه یكی از مسائلی كه عموم جامعه قرن 21 را بیش از قرون گذشته به خود مشغول كرده موضوع تناسب اندام و به تبع آن رفع اضافه وزن و چاقی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امروزه یكی از مسائلی كه عموم جامعه قرن 21 را بیش از قرون گذشته به خود مشغول كرده موضوع تناسب اندام و به تبع آن رفع اضافه وزن و چاقی است.

 این احساس نیاز باعث شده عرضه‌كنندگان خدمات لاغری با تبلیغات اغواكننده و غیرواقعی آن‌قدر افراد را سردرگم نمایند تا بسیاری از افراد چاق فقط به علت عدم‌یافتن راه درست از انجام این كار ناامید یا پشیمان شوند یا به راه‌های تهاجمی مانند جراحی‌های غیرضروری روی آورند.در صورتی که به‌طور قطعی می‌توان گفت بیش از 80 درصد این جراحی‌ها غیرضروری است.

برای درمان چاقی هم در 99 درصد موارد نیازی به جراحی نیست فقط مشكل در اینجاست كه این جراحی‌ها یا تجارت داروها و همین‌طور تجارت دستگاه‌های لاغری آن‌قدر گسترده و پولساز شده كه صاحبان این تجارت‌ها می‌توانند هزینه‌های گزافی برای تبلیغات گمراه‌كننده كنند.

همین فرآیند تبلیغات فریبنده باعث شده افراد بیش از این‌كه به كاهش وزن خود بیندیشند به این موضوع بپردازند كه راحت‌ترین راه را برای حل مساله را یافته‌اند و گاهی این موضوع آن‌قدر اهمیت می‌یابد و ذهن افراد را درگیر می‌کند كه هدف اصلی یعنی كاهش وزن فراموش می‌شود و افراد را دچار گمراهی می‌كند به نحوی كه یافتن راه راحت، میانبر، و سریع گاهی هزینه‌های گزاف و سال‌های طولانی از عمر یك فرد را صرف می‌كند.حاصل اغلب موارد، چاق‌تر شدن یك فرد چاق و در نتیجه نا امیدی بیشترفرد است.این موضوع متاسفانه در عرصه‌های دیگر جامعه نیز نمود دارد.

به‌عنوان مثال مافیای كنكور آن‌قدر خانواده‌ها را غرق در تبلیغات كتب و كلاس‌های كنكور کرده است كه چرایی تحصیل در دانشگاه فراموش شده و وسیله خودش تبدیل به هدف شده است .

همان‌طور كه برای كسب هر هنر و مهارتی كه دارای ارزش مادی یا معنوی است باید تمرین‌ها و ریاضت‌های خاصی طی شود، برای به‌دست‌آوردن اندام مناسب هم كه باید هزینه‌های معنوی آن پرداخته شود. فردی كه سال‌ها با یك سبك زندگی چاق كننده زندگی كرده فقط با كمك یك مشاور تغذیه خبره می‌تواند به مرور و طی یك دوره مشخص سبك زندگی خود را تغییر دهد. به این ترتیب شخص دارای اضافه وزن هرگز به این باور نمی‌رسد كه تناسب اندام، رویایی دست نیافتنی است .

 جام جم

نظرات بینندگان