arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

سرقت مسلحانه از سفارت عراق در برزیل

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای امروز دوشنبه با تایید وقوع سرقت مسلحانه در سفارت عراق در برزیل گفته است که این سرقت هیچ گونه ضرر و زیانی به اسناد و مدارک و دارایی های سفارت وارد نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در حادثه‌ای کم سابقه، سفارتخانه عراق در برزیل روز جمعه گذشته در معرض سرقت مسلحانه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا؛ «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای امروز دوشنبه با تایید وقوع سرقت مسلحانه در سفارت عراق در برزیل گفته است که این سرقت هیچ گونه ضرر و زیانی به اسناد و مدارک و دارایی های سفارت وارد نکرده است.

وی بیشترین خسارت ها را ناشی از شکسته شدن درها سفارت توسط گروهی که دست به سرقت زده اند، عنوان کرده است.

به گفته وی، سفارت عراق در برزیل با پلیس برزیل یک صورتجلسه پیرامون سرقت انجام داده و در حال حاضر نیروهای امنیتی برزیلی مسوولیت امنیت سفارتخانه را برعهده دارند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه عراق، هنوز هویت سارقان نامعلوم است.

طبق یک نامه رسمی صادره از کاردار سفارت عراق در برزیل که در رسانه های عراق منتشر شده، یک گروه مسلح جمعه گذشته بعد از ورود به سفارتخانه، نگهبان شرکت امنیتی مسوول امنیت سفارتخانه را بازداشت و بعد از شکستن در اصلی، وارد ساختمان سفارت شده و گاو صندوق فازی حسابدار را با تمام محتویات آن با خود بردند.

«جمیل کامل عبدالاجبار» کاردار موقت سفارت عراق در برزیل افزوده است که به پلیس برزیل حادثه را اطلاع داده و پلیس تحقیق و تفحص را در حادثه آغاز کرده و هنوز این تحقیقات ادامه دارد.

حمله افراد مسلح به سفارتخانه های عراق دومین بار است که در طول سال های اخیر اتفاق می افتد و پیش از این نیز در ۹ مرداد ۹۶ سفارتخانه عراق در کابل پایتخت افغانستان در معرض حمله افراد مسلح قرار گرفته بود.

نظرات بینندگان