arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

روسیه ۳ - ایران یک / والیبال ایران جام جهانی را با باخت آغاز کرد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ با نتیجه سه بر یک مقابل روسیه باخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ با نتیجه سه بر یک مقابل روسیه باخت.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز به وقت تهران، در نخستین مسابقه خود در جام جهانی والیبال به مصاف روسیه رفت. ست‌های اول، دوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ به سود روسیه رقم خورد و ایران فقط در ست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ پیروز شد.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد.

تیم ملی روسیه هم که بدون ستاره‌هایی مثل کوبزار، موزرسکی، میخایلوف، بوتکو، پولتائف، کلیوکا، وولکوف و وولویچ و با تیم دوم خود در این دوره از مسابقات شرکت کرده است، در بازی با ایران با ترکیب اولیه یاروسلاو پودلسنیخ، ایلیا ولاسوف،‌ سرگی گرانکین، ایوان یاکولف، فدر وورونکوف، پاول کروگلوف و والنتین گلوبف به میدان رفت.

ست اول (ایران ۲۱ - روسیه ۲۵)

شاگردان کولاکوویچ، بازی را خوب شروع کردند و در حمله برتر از حریف بودند اما به تدریج روسیه بر بازی مسلط شد و تعداد اشتباهات بازیکنان ایران هم بالا رفت. معروف عملکرد خوبی در این ست نداشت و چند بار با پاس‌های اشتباه خود، باعث از دست رفتن امتیاز در تیم ایران شد. از ۲۵ امتیاز روسیه در این ست، ۱۱ امتیاز با اشتباه مستقیم بازیکنان ایران به دست آمد. این آمار برای تیم ایران ۷ امتیاز بود. دفاع روی تور ایران هم در این ست تا حدود زیادی بی‌اثر بود. درحالی که شاگردان توماس ساملوو ۲ امتیاز با دفاع گرفتند.

ست دوم (ایران ۱۸ - روسیه ۲۵)

بازیکنان ایران که به نظر خسته و بی‌انگیزه به نظر می‌رسیدند، در این ست هم نمایش ضعیفی ارائه کردند. روحیه پایین از چهره بازیکنان مشهود بود و همین موضوع باعث شد تعداد اشتباهات همچنان زیاد باشد. در سوی مقابل، روسیه در حمله عملکرد کم‌اشتباهی داشت و با نمایش خوب در توپ‌گیری، از توپ‌های برگشتی هم به بهترین شکل استفاده کرد. سه امتیاز پایانی روسیه در ست دوم، روی سه اسپک پیاپی عبادی‌پور به دست آمد که اولی به بیرون رفت و دوتای بعدی هم با دفاع روس‌ها مواجه شد. عبادی‌پور و غفور تا پایان ست دوم به ترتیب ۲۱ و ۱۶ اسپک زدند ولی هرکدام فقط ۶ امتیاز کسب کردند که آمار بسیار ضعیفی محسوب می‌شود. روسیه در این ست پنج امتیاز با دفاع روی تور گرفت.

ست سوم (ایران ۲۶ - روسیه ۲۴)

بازی بسیار ضعیف ایران باعث شد سرانجام کولاکوویچ در امتیاز ۱۳ بر ۸ دست به تعویض بزند و پوریا یلی را به جای غفور به میدان بفرستد. پس از آن هم وقت استراحت گرفت تا شاید تیم خود را از یک شکست تلخ نجات دهد. پس از آن بود که شرایط بازی کمی تغییر کرد و بالاخره در امتیاز ۱۸ بود که دو تیم به تساوی رسیدند. ساملوو در این امتیاز وقت استراحت گرفت تا روند امتیازگیری ایران را متوقف کند. شاگردان کولاکوویچ که به نظر می‌رسید روحیه گرفته‌اند، در حمله و دفاع نمایش بهتری ارائه کردند. یلی هم که با انگیزه زیاد وارد زمین شده بود، هیچ فرصتی را برای کسب امتیاز از دست نمی‌داد. عبادی‌پور هم برخلاف ست‌های اول و دوم، در این ست نمایش بهتری در زدن اسپک داشت. در نهایت هم ایران با اینکه ۶ امتیاز از حریف خود عقب بود، این ست را با پیروزی به پایان رساند.

ست چهارم (ایران ۲۵ - روسیه ۲۲)

با عملکرد خوبی که یلی در ست سوم داشت، در این ست هم در ترکیب اصلی ایران باقی ماند. بازیکنان ایران در اواخر بازی با روحیه بالاتری به میدان رفتند و عملکرد خوبی داشتند اما هرچه به اواخر ست نزدیک شدیم،‌ روسیه تیم برتر میدان بود در دفاع مقتدر و در حمله کم‌اشتباه بازی می‌کرد. کولاکوویچ تلاش کرد با چند تعویض، فرصتی برای کم کردن فاصله پیدا کند ولی تعویض‌های موردی، آن هم برای یک امتیاز، نتوانست تاثیری در روند بازی ایجاد کند.

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ والیبال

سه‌شنبه ۹ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ - روسیه ۳

چهارشنبه ۱۰ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - مصر

جمعه ۱۲ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - کانادا

شنبه ۱۳ مهر ساعت ۱۱:۳۰، ایران - استرالیا

یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران - برزیل

چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آمریکا

پنجشنبه ۱۸ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران - تونس

جمعه ۱۹ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - آرژانتین

یکشنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۳:۵۰، ایران - ژاپن

دوشنبه ۲۲ مهر ساعت ۹:۳۰، ایران - ایتالیا

سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۷، ایران - لهستان

میزبانی جام جهانی والیبال به غیر از دو دوره اول که در لهستان و آلمان شرقی برگزار شد، به صورت دائمی به عهده ژاپن قرار دارد. روسیه با ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

ایران تا کنون سه بار در جام جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۹۱ یازدهم، در جام جهانی ۲۰۱۱ نهم و در سال ۲۰۱۵ هشتم شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان