arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

ترامپ: در تلاش برای شناسایی عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی هستیم

رئیس جمهور آمریکا گفت، کاخ سفید در تلاش است تا عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا که از وی به خاطر گفت‌وگوی جنجالی در ماه ژوئیه با رئیس جمهور اوکراین شکایت کرده را شناسایی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور آمریکا گفت، کاخ سفید در تلاش است تا عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا که از وی به خاطر گفت‌وگوی جنجالی در ماه ژوئیه با رئیس جمهور اوکراین شکایت کرده را شناسایی کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران درمحل "دفتر بیضی" کاخ سفید و در پاسخ به این سوال که آیا او از هویت این فرد افشاگر و شاکی اطلاع دارد گفت: ما در تلاش برای شناسایی کردن این فرد افشاگر هستیم.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا یک روز بعد از آن مطرح شدند که وی در توئیتهایی خواستار دیدار با این افشاگر شده و موضوع شکایت وی را مورد تردید قرار داد.

ترامپ همچنین مجددا از گفت‌وگوی تلفنی مناقشه‌برانگیزش در ماه ژوئیه گذشته با رئیس جمهور اوکراین درباره جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا دفاع کرد؛ گفت‌وگویی که محور شکایت عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ بوده است. ترامپ در صحبتهای روز دوشنبه خود به خبرنگاران، این گفت‌وگوی تلفنی را "بی‌عیب" خوانده و شخص افشاگر را متهم به طرح اظهارات غلط درباره آن در شکایت خود کرد.

ترامپ در جریان مراسم تحلیف یوجین اسکالیا، وزیر کار جدید آمریکا به خبرنگاران گفت: این شخص افشاگر یک بیانیه کاملا متفاوت را گزارش داده است. او زمانی که آن را گزارش کرده آن را وحشتناک جلوه داده است.

مارک زید، یکی از وکلای این افشاگر به پایگاه هیل گفت، باید مطابق قانون هویت موکل او محفوظ باقی بماند.

او اظهار کرد: همانطور که جوزف مگوایر، مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا روز پنجشنبه گفت، قوانین و سیاستها از محفوظ باقی ماندن هویت این افشاگر دربرابر هر گونه تلاش برای فاش ساختن آن و تلافی‌جویی پشتیبانی می‌کنند و در این زمینه هیچ استثنایی برای هیچ کسی وجود ندارد.

تا کنون رسما اطلاعاتی درباره هویت و جنسیت این افشاگر منتشر نشده اما روزنامه نیویورک تایمز چند روز پیش در گزارشی عنوان کرد، این فرد یک "مامور مرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)" است.

ترامپ در عین حال در صحبتهایش به آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز به خاطر اغراق کردن درباره جزئیات مربوط به گفت‌وگوی تلفنی ترامپ در جلسه استماع چند روز پیش با جوزف مگوایر تاخت.

ترامپ عنوان کرد: او در واقع این حرفها را با یک سری کلمات سرهم‌بندی کرده و یک هجو از این گفت‌وگوی تلفنی ارائه کرده چون برایش خیلی خوب بوده که نتواند نقل قولی از آن ارائه دهد.

نظرات بینندگان