arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

بررسی حادثه قطار زاهدان- تهران در کمیته ویژه کمیسیون عمران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز صبح کمیته ویژه در کمیسیون عمران با حضور مدیر عامل راه آهن گزارش اولیه کمیته بررسی سوانح راه آهن را در خصوص حادثه قطار زاهدان- تهران بررسی کرد. در قطاری که از ریل خارج شده ۲۵۰ نفر حضور داشته که ۴ نفر جان باخته و ۱۵۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند. ۴۰ نفر در بیمارستان بستری شده و پس از درمان مرخص شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی جزئیات حادثه قطاز زاهدان- تهران و استماع گزارش کمیته فنی راه آهن در جلسه امروز کمیته ویژه این کمیسیون خبر داد.

ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با ایسنا، بیان کرد: امروز صبح کمیته ویژه در کمیسیون عمران با حضور مدیر عامل راه آهن گزارش اولیه کمیته بررسی سوانح راه آهن را در خصوص حادثه قطار زاهدان- تهران بررسی کرد. در قطاری که از ریل خارج شده ۲۵۰ نفر حضور داشته که ۴ نفر جان باخته و ۱۵۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند. ۴۰ نفر در بیمارستان بستری شده و پس از درمان مرخص شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون ۷ نفر از افراد همچنان در بیمارستان بستری هستند و مدیر عامل راه آهن دستور داده تا فردی در بیمارستان مستقر بوده و به وضعیت مصدومان رسیدگی کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حادثه نزدیک به ایستگاه و در نزدیکی یک روستا اتفاق افتاده است و به محض وقوع حادثه مردم خودشان را به محل حادثه رسانده و به مصدومان کمک کردند؛ بنابراین قرار شده از سوی وزارت راه از مردم این روستا قدردانی شود.

وی افزود: اکنون خط راه آهن بازگشایی شده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که باید گزارش کمیسیون حوادث راه آهن از ابعاد مختلف بررسی شود و پس از تکمیل اخبار و اطلاعات می‌توانیم اظهار نظر در خصوص علت حادثه کنیم.

وی در پایان گفت: آن چه که مشخص است واگن‌ها از مقاومت کافی برخوردار بوده و یک سالی از تعمیرات آن‌ها نمی‌گذرد. کمیسیون عمران این موضوع را دنبال می‌کند و پس از مشخص شدن علت اصلی حادثه گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان