arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

راشاتودی: بن‌سلمان می‌داند که جنگ با ایران ویران‌کننده خواهد بود

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی اخیرا هشدار داد در صورتی که جامعه جهانی به تلاش‌ عربستان سعودی برای منزوی کردن ایران نپیوندد، قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک شبکه خبری روس در گزارشی نوشت که ولی‌عهد سعودی به خوبی می‌داند که جنگ با ایران ویران کننده خواهد بود.

به گزارش فارس، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی اخیرا هشدار داد در صورتی که جامعه جهانی به تلاش‌ عربستان سعودی برای منزوی کردن ایران نپیوندد، قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت.

شبکه خبری راشاتودی در تحلیلی درباره این هشدار ولیعهد سعودی گفت که «ولی‌عهد سعودی می‌داند که در این شرایط،‌ج نگ با ایران ممکن است برای تجارت جهانی بد باشد.»

در این گزارش آمده است در حمله اخیر به تاسیسات نفتی سعودی قیمت نفت 20 درصد افزایش داشت که بیشترین جهش قیمت در تاریخ بوده است.

این افزایش شدید در قیمت‌ها حتی بیشتر از طوفان‌های ریتا و کاترینا، جنگ داخلی در لیبی، اعتصاب ونزوئلا و انقلاب ایران بوده است.

در حال حاضر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و شرکت نفتی آرامکوی سعودی هر کاری که در توان دارند انجام می‌دهند تا به شرایط قبل خود بازگردند و ولی‌عهد سعودی در حال حاضر می‌داند که جنگ با ایران می‌تواند ویران کننده باشد.

راشاتودی در گزارش خود نوشت: «این حملات برای جهان پیامدهای گسترده‌ای دارد و ضرورتا سعودی‌ها خواستار جنگ با ایران نیستند چون می‌دانند که طرف دیگر جنگ برای هیچ کسی خوب نخواهد بود.»

ولی‌عهد سعودی از زمان به قدرت رسیدن، مواضع ضد ایرانی خود را بارها تکرار و ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است. او در سال ۲۰۱۷ صراحتا در گفت‌وگو با شبکه الاخباریه کشورش گفت که نبرد با ایران باید به داخل ایران کشیده شود. اما طرح سه ساله قبل از سررسید سه سال شکست خورده و اکنون لحن او از جنگ‌طلبی به راهکار سیاسی تغییر کرده است.

نظرات بینندگان