arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

مصر ٣ - ایران یک / شکست غیرمنتظره والیبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی

تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود در جام جهانی والیبال با نتیجه سه بر یک مقابل مصر شکست خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود در جام جهانی والیبال با نتیجه سه بر یک مقابل مصر شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۵:۳۰ امروز به وقت تهران، در دومین بازی خود در جام جهانی والیبال به مصاف مصر رفت. ست اول این بازی با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران رقم خورد اما مصر در ست‌های دوم، سوم و چهارم به پیروزی ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۶ بر ۲۴ رسید تا برنده بازی باشد.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد. ترکیب ایران نسبت به بازی دیروز مقابل روسیه، ۲ تغییر داشت و یلی و فیاضی جانشین امیر غفور و فرهاد قائمی شدند.

ایران که دیروز هم مقابل روسیه شکست خورده بود، آغاز مایوس‌کننده‌ای در جام جهانی داشت. شاگردان کولاکوویچ از ساعت ۵:۳۰ جمعه در سومین بازی خود باید به مصاف کانادا بروند.

 

ست اول (ایران ۲۵ - مصر ۲۲)

بازیکنان ایران با عملکرد خوبی که در دریافت توپ داشتند، توپ را به خوبی در اختیار معروف می‌گذاشتند تا او برنامه‌های متنوعی را در خط حمله به کار بگیرد. شاگردان کولاکوویچ در ست اول در حمله برتری محسوسی بر حریف داشتند و ۱۷ امتیاز از این بخش گرفتند. عبادی‌پور و فیاضی دو دریافت‌کننده ایران بیشترین سهم را در کسب امتیازات ست اول داشتند و در کنار هم ۱۱ امتیاز به دست آوردند.

 

ست دوم (ایران ۲۴ - مصر ۲۶)

برخلاف ست اول، در این ست مصری‌ها عملکرد بهتری در حمله داشتند. توپ‌گیری در این تیم به خوبی انجام می‌شد و درپی آن، موفقیت بالایی در استفاده از توپ‌های برگشتی داشتند. در مقابل تیم ایران، در حمله اشتباهات زیادی داشت و بارها در سد دفاع روی تور حریف گرفتار شد. در اواخر بازی هم درحالی که ایران ۲۴ بر ۲۲ پیش بود،‌ در نهایت این مصر بود که دو امتیاز عقب‌افتاده را جبران کرد و به پیروزی رسید.

 

ست سوم (ایران ۱۸ - مصر ۲۵)

از ابتدای این ست مسعود غلامی به جای شفیعی در ترکیب ایران قرار گرفت. مصر ست سوم را درخشان آغاز کرد و در دفاع و سرویس و حمله عملکرد بسیار خوبی داشت. در امتیاز ۷ بر ۳ کولاکوویچ درحالی نخستین وقت استراحت خود را درخواست کرد که از ابتدای ست از سه امتیاز ایران، دوتای آن با اشتباه سرویس مصر کسب شده بود و خود بازیکنان فقط یک امتیاز گرفته بودند. پس از این وقت استراحت، جواد کریمی به جای معروف وارد زمین شد. در ادامه،‌ قائمی هم جای فیاضی را گرفت. با تغییراتی که کولاکوویچ ایجاد کرد شرایط تاحدی عوض شد ولی مصری‌ها نه‌تنها با چنگ و دندان از برتری چهار امتیازی خود دفاع می‌کردند بلکه فاصله را بیشتر و بیشتر هم کردند. در اواخر ست سوم هم مصر عملکرد درخشانی داشت. این تیم در سرویس، حمله و دفاع روی تور به طور کامل برتر از ایران بود و خیلی راحت هم پیروز شد. احمد صلاح پشت‌خط‌زن و کاپیتان باتجربه مصر عملکرد فوق‌العاده‌ای در این ست داشت.

 

ست چهارم (ایران ۲۴ - مصر ۲۶)

از آغاز ست چهارم، معروف و فیاضی به جای خود برگشتند. به نظر می‌رسید که شرایط در این ست متفاوت است. ایران با دریافت‌های خوب و عملکرد بهتر در حمله، از حریف پیش افتاد و حتی فاصله را تا چهار امتیاز هم پیش انداخت اما مانند دو ست قبل، دوباره مصر احیا شد و با عملکرد درخشان در دفاع و حمله و البته تکیه بر اشتباهات متعدد بازیکنان ایران، در امتیاز ۲۰ به ایران رسید و سپس ۲۱ بر ۲۰ هم پیش افتاد. در این امتیاز کولاکوویچ وقت استراحت گرفت تا روند امتیازات پیاپی مصر را متوقف کند اما او و شاگردانش بسیار ناآماده و پراشتباه بودند و مانند ست دوم، درحالی که ۲۴ بر ۲۳ پیش بودند و در آستانه پیروزی قرار داشتند، ست را به حریف خود واگذار کردند.

 

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ والیبال

سه‌شنبه ۹ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ - روسیه ۳

چهارشنبه ۱۰ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۱ - مصر ۳

جمعه ۱۲ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - کانادا

شنبه ۱۳ مهر ساعت ۱۱:۳۰، ایران - استرالیا

یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران - برزیل

چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آمریکا

پنجشنبه ۱۸ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران - تونس

جمعه ۱۹ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - آرژانتین

یکشنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۳:۵۰، ایران - ژاپن

دوشنبه ۲۲ مهر ساعت ۹:۳۰، ایران - ایتالیا

سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۷، ایران - لهستان

چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما ژاپن برگزار می‌شود. ۱۲ تیم حاضر در این مسابقات به صورت دوره‌ای به مصاف هم می‌روند.

میزبانی جام جهانی والیبال به غیر از دو دوره اول که در لهستان و آلمان شرقی برگزار شد، به صورت دائمی به عهده ژاپن قرار دارد. روسیه با ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

ایران تا کنون سه بار در جام جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۹۱ یازدهم، در جام جهانی ۲۰۱۱ نهم و در سال ۲۰۱۵ هشتم شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان