arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

تعداد خودرو‌ها ۱۵۳ درصد افزایش داشته‌است

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امروز تصادفات یکی از مهمترین معضلات دنیاست، گفت: سالیانه ۱/۳ میلیون نفر در جهان بر اثر تصادفات کشته و بیش از ۵۵ میلیون نفر مصدوم و معلول می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امروز تصادفات یکی از مهمترین معضلات دنیاست، گفت: سالیانه ۱/۳ میلیون نفر در جهان بر اثر تصادفات کشته و بیش از ۵۵ میلیون نفر مصدوم و معلول می‌شوند.

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در دوازدهمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشور‌های دیگر مستقر در تهران با بیان اینکه پلیس راهور مسئول اجرای نظم و مقررات و حفظ امور راه‌ها در سطح کشور اعم از شهر‌ها و جاده‌هاست، اظهار داشت: امروز معضل تصادفات یکی از مهمترین مسائل دنیا است که بر اثر آن، سالیانه در جهان ۱/۳ میلیون نفر کشته و بیش از ۵۵ میلیون نفر مصدوم و معلول می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه تردد، دیگر روش سنتی در برقراری نظم و امنیت مؤثر نیست و امروز کشور‌هایی که از روش مدرن و‌ نوین استفاده می‌کنند، شاهد کاهش تصادفات بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: پلیس برای برقراری نظم و کاهش تصادفات، برنامه‌هایی داشته که از جمله آن‌ها حرکت بین خطوط، ساماندهی تردد عابرین، آموزش فرهنگ صحیح رانندگی، ساماندهی موتورسیکلت‌سوراران و ساماندهی همیاران پلیس است.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه طبق شاخصه‌های ترافیک، از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد خودرو‌ها ۱۵۳ درصد افزایش داشته است، افزود: در همین سال‌ها تعداد موتورسیکلت‌ها ۱۰۳ درصد افزایش داشته است؛ همچنین ۱۰۳ درصد در حوزه گواهینامه افزایش داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در این سال‌ها با توجه به شاخصه‌ها ۳۷ درصد کاهش جان‌باختگان را داشتیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه پلیس با استفاده از تجهیزات نوین و مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک به دنبال کاهش تصادفات است، گفت: پلیس ایران برای انتقال تجربیات، استفاده از استارت‌آپ‌ها و ارتقای سطح همکاری، آمادگی دارد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان