arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

تمام وسایل نقلیه عمومی باید به ردیاب مجهز شوند

جانشین فرمانده ناجا گفت: طبق توافقات با دولت باید تا پایان سال هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به پلیس تحویل داده شود، اما تاکنون تنها ۱۵ درصد تحویل پلیس داده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده ناجا گفت: طبق توافقات با دولت باید تا پایان سال هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به پلیس تحویل داده شود، اما تاکنون تنها ۱۵ درصد تحویل پلیس داده شده است.

سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه اساسا راهی جز حرکت به سمت هوشمندسازی پلیس نداریم، اظهار داشت: پلیس همه فعالیت‌هایش در معرض دید مردم و برای مردم است و با همه شئونات سرو کار دارد و نمی‌تواند عقب بماند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در راستای هدایتگری، کنترل و داشتن ابتکار عمل موفق باشیم باید یک گام جلوتر از دیگران باشیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: اگر پلیس بخواهد همچنان مثل گذشته فعالیت کند کارایی لازم را نخواهد داشت و برای همکاری و برقراری ارتباط با دیگر کشورها باید همچون کشورهای دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم موفق باشیم باید هوشمند باشیم، گفت: متاسفانه امروز در تجهیزات رسیدن به پلیس هوشمند مشکلاتی داریم.

او در خصوص رسیدن پلیس راهور به پلیس هوشمند گفت: در خصوص پلیس راهور ما معتقدیم با استفاده از ظرفیت‌های استارتاپ‌ها می‌توانیم در جاده‌های کشور به طور مستقیم با رانندگان صحبت کنیم و هشدارهای لازم را بدهیم.

وی با بیان اینکه امروز همه خودروها به خصوص وسایل نقلیه عمومی باید به ردیاب مجهز شوند، گفت: با وزارت راه و شهرسازی توافقاتی صورت گرفته که دوربین‌های ثابت برای استفاده پلیس افزایش پیدا کند.

او با استفاده از پهپاد‌ها برای کنترل ترافیک خاطرنشان کرد: این پهپادها در حال حاضر در یکی از استان‌های کشور در حال تست هستند و پس از پایان در جاده‌های کشور برای برقراری نظم و کنترل ترافیک‌استفاده خواهند شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دسترسی پلیس به سامانه‌های موجود و بانک‌های اطلاعاتی دستور قانون است و باید انجام شود، گفت: پلیس رقیب دستگاهی نیست بلکه به دنبال برقراری امنیت هستیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طبق توافقات با دولت باید تا پایان سال هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به پلیس تحویل داده شود، گفت: اما تاکنون تنها ۱۵ درصد تحویل پلیس داده شده است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان