arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

گوهر خیراندیش: جشنواره فیلم فجرامسال یکی از جالبترین دورههاست/ از دوبله شدن نقشم ناراضی ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قدس انلاین: گوهر خیراندیش امسال با چهار فیلم در بخش های مختلف سی امین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد وبه عنوان یکی از پرکارترین بازیگران این دوره از جشنواره نام گرفته است.

گوهر خیراندیش این روزها سخت مشغول بازی در فیلم سینمایی "ساخت ایران "به کارگردانی محمد حسین لطیفی است درخصوص دو فیلم «روئیدن در باد» و «میگرن» گفت: فیلم سینمایی روئیدن... که توسط رهبر قنبری نوشته شده است .داستان پسر 14 ساله‌ای را روایت می‌کند که مجبور است امتحانات سراسری‌اش را در مسیر کوچ ایل از قشلاق به ییلاق بگذراند که با سختی‌ها و مشقات فراوانی مواجه است ...ومن در این کار نقش معلمی را ایفا می کنم.


وی ادامه داد: این کاردر شرایط خیلی سخت آب وهوایی فیلمبرداری شد ولی من تا قبل از اینکه دوبله شود خیلی از کار راضی بودم ولی الان نمی دانم چه بلایی بر سر کار آمده است.


این بازیگر در خصوص دلایل دوبله این فیلم گفت: من تمام تلاشم را کردم که لهجه این فیلم به خوبی دراید وبه نظرم به لحاظ حسی کار به تمام معنایی شده است ومن لحظات بسیار تراژدی نابی را در این کار تجربه کردم ولی متاسفانه بعدا متوجه شدم ،چون یکی از همبازی های من نتوانسته به خوبی از پس لهجه فیلم برآید تصمیم گرفته اند کار را دوبله کنند که من از این بابت ناراحت وناراضی ام.


این بازیگرسینما اضافه کرد: همانطور که احتمالا هم می دانید من در فیلم تهران 1500 هم که یک فیلم انیمیشن است حضور دارم که ظاهرا در بخش دیگری بجز بخش مسابقه سینمای ایران حضور دارد.


خیراندیش از فیلم "میگرن" به عنوان یک طنز تلخ یاد کرد وگفت: من در فیلم «میگرن»، که اولین تجربه کارگردانی مانلی شجاعی فرد است ،نقش یک پیرزن را بازی می‌کنم که ودر واقع شما در طول فیلم بیننده قصه سه خانواده در سه واحد آپارتمان هستید که هر کدام شیوه خاصی از زندگی را دنبال می کنند.


وی ازترکیب فیلمها وکارگردانان جشنواره امسال به عنوان یکی از جالبترین دوره های جشنواره یاد کرد وگفت:من واقعا ازوجود یکسری از کارگردانان جوان وخوش فکراین دوره از جشنواره خوشحالم چون می دانم که برخی از این بچه ها با دستان پر به این دوره آمده اند وامسال ما شاهد فیلمهایی با موضوعات جدید وساختاری زیبا هستیم.این جوانهای ما دارند سینمای ما را به یک سینمای جهانی تبدیل می کنند ومن از این بابت بسیار خوشحالم.


بازیگر فیلم ارتفاع پست با ابراز خوشنودی ازبرگزاری جشنواره فیلم فجر در شهرستانها گفت: به نظرمن این نوع فراگیری دوست داشتنی فیلمهایی است که بکر وقبل از سانسور در معرض دید علاقه مندان به سینما ومخاطبین وتماشاچیان سینما می رسد ومن خوشحالم که با اجرای این ایده درست وانسانی الان بعد از چند سال جوانان شهرستانی که سالها علاقه مند بودند که از فیلمهای جشنواره دیدن کنند در شهرستانهای خودشان می توانند تماشاچی این فیلمها باشند.


وی ازتغییرمعیارانتخاب فیلمها وجوایزجشنواره فیلم فجردر طول این یکی دو سال اخیر یاد کرد وادامه داد:خوشبختانه در دو سال اخیر معیارجوایزجشنواره فیلم فجربه یک نگاه هنری تبدیل شده است ولی الان به بازیها،نقش وکلیت اثری که دارای ارزش باشد بها داده می شود.هر چند برای من دیگر گرفتن جایزه خیلی مهم نیست وکلیت کارودرست انجام دادن نقش مهم است ولی خب با این همه نه تنها برای من که بدون تردید برای هم اهالی سینما در رشته‌های مختلف هنری جایزه فجر اهمیت خاص دارد. جایزه فجر به هنرمندان اعتبار می‌هند و به دلیل همین اعتبار است که آنها از گرفتن این جایزه خوشحال میشوند.

نظرات بینندگان