arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

فرمانده سپاه: هر جنگ جدیدی به محو اسراییل از جغرافیای سیاسی عالم می انجامد

فرمانده کل سپاه با اشاره به عمق راهبردی مقاومت و انقلاب اسلامی و دست یابی به سرپل های معنوی و اعتقادی در جهان اسلام گفت: با اوج گیری ظرفیت های بازدارندگی انقلاب اسلامی و کاهش اعتبار تهدید و قدرت آمریکا، رژیم صهیونیستی دیگر تهدید نیست و کوچکترین خطایش آخرین خطای اوست، زیرا هر جنگ جدیدی منجر به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده کل سپاه با اشاره به عمق راهبردی مقاومت و انقلاب اسلامی و دست یابی به سرپل های معنوی و اعتقادی در جهان اسلام تاکید کرد: با اوج گیری ظرفیت های بازدارندگی انقلاب اسلامی و کاهش اعتبار تهدید و قدرت آمریکا، رژیم صهیونیستی دیگر تهدید نیست و کوچکترین خطایش آخرین خطای اوست، زیرا هر جنگ جدیدی منجر به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم خواهد شد.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان عالی سپاه با فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) که در پایان بیست و سومین مجمع عالی فرماندهان سپاه صورت پذیرفت؛ طی سخنانی با اشاره به تلاش آحاد فرماندهان، مدیران و روحانیون شرکت کننده در این مجمع برای تبیین نقش سپاه و بسیج در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تکوین راهبرد غلبه ی عمل و منطق مقاومت و ایستادگی فعال در پیکره جامعه و سپاه، تصریح کرد:راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال به عنوان قائمه ی مقاومت جهان اسلام و مستضعفان عالم، فشار دشمن در جنگ اقتصادی را مستهلک و میرا ساخته و با بی اعتبار سازی قدرت نظامی دشمن، قدرت بازدارندگی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران را در جهان بیش از پیش واضح، ملموس و معتبر ساخته است.

متن سخنان فرمانده کل سپاه در این دیدار به این شرح است:

"وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ"

تحیات الهی بر ذبیح الله الاعظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام و قیام عاشورا، قیامی که حجت های جاودانه ای برای همه بشریت الی الابد ساخت. سلام بر سلاله پاک حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها)، ولی امر مسلمین جهان که بر ما منت نهاد و توفیق حضور در محضر مبارکشان را به سربازان خود عنایت فرمود، تا با بهره‌گیری از انوار ولایت الهی، مسیر خود را دریابند. جمع حاضر که شامل آحاد فرماندهان و مدیران و روحانیون رده‌های مختلف سپاه و بسیج می باشند، برای تبیین نقش سپاه و بسیج در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و نیز تکوین غلبه عمل و منطق مقاومت و ایستادگی فعال در پیکره جامعه و سپاه؛ در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان، فراخوان شدند و امروز در این مراسم با برکت شرف حضور دارند.

ثمره زیارت های گذشته، به چنین مناسبتی، ترسیم افق های بلندی بود که سپاه را در یک فضای جدید، تعالی بخش و سرنوشت‌ساز قرار می داد. ما احساس می‌کنیم برای پاسداری درست از این انقلاب عظیم الهی، همواره نیازمند فکری نو، برای رسیدن به راه جدید هستیم. به تجربه دریافته ایم که فرمول ها و روش‌های گذشته برای حل مسائل جدید کافی نیستند. ما آمده ایم تا در این مقطع زمانی از سرچشمه حکمت و ولایت رهیافت جدیدمان را دریافت کنیم. یقین آنچه نهال نوپای سپاه را همانند سایر ارکان انقلاب اسلامی و نظام به شجره ای تناور و با ریشه ای مستحکم برای پیشرفت کشور و بیداری اسلامی جهان اسلام و بشریت تبدیل کرد، حکمت های نورانی برخاسته از طهارت قلب و روح حضرتعالی بوده است.

امروز به حول و قوه الهی و در پرتو رهبری های حکیمانه حضرتعالی، سنگرهای کلیدی بزرگی را فتح کرده ایم. خطوط تماس انقلاب اسلامی، هزاران کیلومتر عمق پیدا کرده است. با نفوذ روح و تفکر انقلاب اسلامی از مرکزیت آن، سر پل های معنویت و اعتقادی عمیقی در جهان اسلام به دست آمده است. پیام‌های معنوی انقلاب که از حقایقی چون ظلم‌ستیزی، عدالت، آزادی، کرامت انسانی و استقرار معنویت، سرشار است، بر قلب ها و دل‌های جوانان آزاده آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا منتشر شده است. به حاشیه رانده شدن آمریکا در تحولات سیاسی و امنیتی منطقه، زوال شتاب دار نظام سلطه، واماندگی رژیم‌های عنکبوتی و در آستانه فروپاشی، حاکی از افول نظام ظالمانه استکبار جهانی به به محوریت آمریکا است.

امروز دوست و دشمن دریافته‌اند، ظرفیت‌های بازدارندگی انقلاب اسلامی به اوج خود نزدیک شده است. نه تنها اعتبار تهدید و قدرت آمریکا به شدت کاهش یافته بلکه دیگر هرگز رژیم صهیونیستی یک تهدید نیست، یعنی نه تنها اندازه های یک تهدید معتبر را ندارد، بلکه او می داند کوچکترین خطایش آخرین خطای اوست. زیرا هر جنگ جدیدی به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم منجر خواهد شد، رژیم های شرور منطقه هم می دانند در صورت محاسبه غلط از قدرت نظام و انقلاب و هرگونه اقدام نسنجیده به سرعت در مسیر بازگشت ناپذیر و غیر قابل مهار اضمحلال خود گرفتار خواهند شد. نقطه اتصال شکست‌های نظام سلطه و پیشروندگی انقلاب، سرمایه عظیمی است به نام مقاومت، که در موقعیت خطیر فعلی ابعادی جهانی یافته است.

امروز هم در سطح نظریه و هم در مقیاس عمل، مقاومت فعال، مرزهای جغرافیایی جای خود را به مرزهای اعتقادی و انقلابی داده است. این روند، سطح یکپارچه ای از قدرت را ایجاد کرده است که هیچ سیستم تهاجمی قادر به نفوذ در لایه های عمیق این واقعیت مستحکم و شکست‌ناپذیر نخواهد بود.

به فضل الهی راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال که حضرتعالی به عنوان قائمه ی مقاومت جهان اسلام و مستضعفان عالم، آن را ترسیم فرموده اید، موفق شده است فضای مواجهه ما با دشمنان را به شکل قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر خود قرار دهد و نظام را در ارتفاع جدید و موقعیت ها و فرصت های مناسب نوینی قرار دهد. این راهبرد توانسته است:

1- فشار دشمن در جنگ اقتصادی را مستهلک و میرا ساخته و ضمن بالا بردن آستانه تحمل جامعه، تکیه گاه ها و منابع اقتصادی کشور را به سمت ظرفیت‌های درونی هدایت کند.

2-عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای دشمن را برای مسموم ساختن باورهای جامعه از کارایی بیاندازد .

3-نشاط و سرافرازی ملت را فراهم ساخته و وحدت و عزت ملی را فراتر از مرزهای مذهبی قومی و سیاسی در درون کشور اوج دهد.

4- قدرت نظامی دشمن را از اعتبار ساقط کند.

5- قدرت بازدارنده و دفاعی نظام را در جهان بیش از همیشه واضح، ملموس و معتبر سازد.

سپاه در آستانه گام دوم در وضعیت جدید قرار گرفته است که تازه نفسی و نوسازی در اندیشه و تفکر برای تغییر آرایه های موجود قدرت در جهان و عبور از نقطه تمرکز همه ظرفیت‌های فعال شده جدید دشمنان و درهم شکستن راهبردهای آنان، یک ضرورت تلقی می‌شود. هم اکنون این نوسازی از طریق ارتقاء و ارتفاع بخشی به سطح تفکر مجموعه ی فرماندهان سپاه و بسیج، متناسب با مقتضیات صحنه ی تقابل و سرانجام تبدیل اندیشه‌های شکل یافته به چارچوب های عملیاتی معینی، در حال تکمیل می باشد. اهم اقداماتی که در این دوره ی جدید آغاز گردیده عبارتند از:

1- تعمیق معنویت و برادری به عنوان گوهر اصلی سپاه، این عبارت خورشید انتظار حضرتعالی از سپاه است. از شما آموخته ایم بدون معنویت، سپاه از سرشت اولیه خلقت خود خارج خواهد شد.

2-انتقال نظریه مقاومت و ایستادگی فعال به میدان عمل و اثبات موفقیت این نظریه برای انکسار مفروضات و محاسبات دشمن و نیز امیدوار ساختن جامعه به نتیجه بخش بودن مقاومت فعال برای سعادت بخشی به آن.

3-ارتقای ارکان قدرت بازدارنده نظام و معتبر سازی این قدرت در ذهن و فضای تصمیم دشمنان و گرفتار سازی آنان در میدان بحران راهکار. امروز دشمن در ابهام و سرگردانی راهبردی گرفتار است و ما به سمت نقشه جامع توسعه ی قدرت به ویژه در ابعاد موشکی، جنگال، جنگ های شناختی و سایبری، عمق بخشی به عملیات های دریایی و زمینی در حال حرکتیم.

4- خارج ساختن ابتکار عمل از دشمنان و جا به جا نمودن آن به سمت جبهه انقلاب اسلامی به نحوی که دشمن با انسداد در مسیرهای حرکت خود مواجه و متوقف گردیده است. ما توانسته ایم خطوط قرمز دشمن را با توسعه قلمرو نفوذ خود جابجا کنیم.

5-بلوغ رویکرد و عمل اجتماعی سپاه و بسیج در امور امداد و کمک به مردم و تبدیل همه شئون جامعه به میدان جهاد، اعم از سازندگی، اقتصاد مقاومتی، تغییر سبک زندگی، آگاهی‌بخشی سیاسی به منظور بالا بردن سطح مقاومت سیاسی مردم همراه با فرهنگ فراهم نمودن تمامی این عرصه ها برای حضور جوانان. جامعه جوان ما در پرتو اندیشه های تعالی بخش حضرتعالی، برای پذیرش نقش‌های بزرگ، تغییر آرمان‌ها و اهداف بلند، عبور از چالش‌ها و سختی‌ها و جوشش های انقلابی و جهادی گسترده برای ساختن کشور و شکست دادن دشمن آماده است. ما بسیج را در این امتداد رشد خواهیم داد.

6- کمک به صیانت از جامعه در مقابل تهاجمات گسترش یافته در فضای مجازی.

برای تعقیب و تحقق اهداف شش‌گانه مذکور، قرارگاه های قرآنی نور و تعمیق معنویت، گسترش قدرت سخت، تهاجم اطلاعاتی، جهاد سازندگی و محرومیت زدایی، رسانه‌ای و فضای مجازی و قرارگاه علم و فناوری از اردیبهشت ماه سال جاری در شکل جدیدی فعال و به طور مستمر و عموماً هفتگی در انطباق با بیانیه گام دوم فعال شده است.

در پایان ضمن اعلام این حقیقت که ما زیر پرچم حسینی که حضرتعالی برافراشته اید و تحت فرمان همیشه نورانی و مبارکتان تا انتهای راه که پیروزی اسلام و شکست استکبار است، ایستاده ایم.

از خداوند متعال می‌خواهیم ما را بیش از پیش قدردان نعمت ولایت و هدایت های حکیمانه امام و مقتدایمان قرار دهد و توفیق درک انتظارات مقام عظمای ولایت و عمل به آن را به همه ما عنایت فرماید. ان شاءالله

نظرات بینندگان