arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸

نفر دوم طالبان وارد پایتخت پاکستان شد

"ملا عبدالغنی برادر" نفر دوم گروه طالبان افغانستان که ۱۱ نفر وی را همراهی می کنند، بنا بر دعوت رسمی دولت پاکستان بامداد پنجشنبه، وارد "اسلام‌آباد" شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نفر دوم طالبان وارد پایتخت پاکستان شد

"ملا عبدالغنی برادر" نفر دوم گروه طالبان افغانستان که ۱۱ نفر وی را همراهی می کنند، بنا بر دعوت رسمی دولت پاکستان بامداد پنجشنبه، وارد "اسلام‌آباد" شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور از مسئولان سیاسی دفتر طالبان در دوحه برای سفر به پاکستان دعوت کرد که هدف آن بررسی گفت‌وگوهای انجام شده میان طالبان و آمریکا به ویژه تلاش برای احیای مجدد این مذاکرات است.

در این بیانیه آمده است: برنامه دیدار هیات طالبان با "شاه‌محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان نهایی شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان هیچ اشاره‌ای به دیدار "عمران خان" نخست وزیر این کشور با هیات طالبان نکرد در عین حال، عمران خان هفته گذشته در جریان سفر به نیویورک گفت که احیای مذاکرات صلح افغانستان ضروری است و اگر لازم باشد وی با هیات طالبان دیدار خواهد کرد.

سفر هیات طالبان، همزمان با حضور "زلمای خلیلزاد" نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان و فرمانده آمریکایی‌ نیروهای ناتو در پاکستان انجام می‌شود.

حضور هیات طالبان در اسلام آباد از سلسله تلاش‌های دولت پاکستان برای کمک به احیای مجدد گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان است.

برخی منابع می ویند که گروه طالبان علاوه بر دیدار با زلمای خلیلزاد نماینده آمریکا، این آمادگی را نیز اعلام خواهند کرد که رهبران طالبان نیز مصمم به دیدار با نماینده واشنگتن هستند.

پیش‌تر پاکستان ضمن ابراز ناخرسندی از لغو مذاکرات صلح افغانستان، از کاخ سفید خواست تا در مسیر احیای آن گام بردارد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از سخنگوی گروه طالبان گفتند: این گروه پس از سفرهای اخیر به ۳ کشور منطقه، اکنون بنا بر دعوت دولت پاکستان، به اسلام‌آباد سفر کرد.

عمران‌خان طی ماه‌های‌ اخیر بارها از تمایل خود برای دیدار با گروه طالبان سخن گفته بود که هدف آن کمک بیشتر به پیشبرد فرآیند صلح اعلام شد اما دولت کابل مخالفت خود را با این ابتکار اعلام کرده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان