arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸

وزارت خارجه آمریکا از فروش تسلیحات به اوکراین حمایت کرد

وزارت خارجه آمریکا در بحبوحه جنجال‌ها بر سر گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین فروش ۱۵۰ فروند موشک به اوکراین را تأیید کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آمریکا از فروش تسلیحات به اوکراین حمایت کرددر بحبوحه جنجال‌ها بر سر گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین، وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه فروش ۱۵۰ فروند موشک «جاولین» و متعلقات آن به ارزش ۳۹.۲ میلیون دلار را به اوکراین تأیید کرد.

فروش این تسلیحات از آن جهت حائز اهمیت است که بخشی از جنجال‌های ایجاد شده بر سر گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی‌اش است.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ در آن گفت‌وگوی تلفنی که روز ۲۵ جولای انجام شده فروش این تسلیحات به اوکراین را به تحقیقات این کشور از کسب و کار خانواده «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مشروط کرده است.

قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را به دلیل محتوای ادعایی آشکارشده از این گفت‌وگوی تلفنی آغاز کرده‌اند. 

 افشاگری که گفته می‌شود مأمور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا («سیا») است با تنظیم شکوائیه‌ای گفته ترامپ برای بی‌اعتبار کردن جو بایدن در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» او را تحت فشار قرار داده تا پرونده قضایی علیه هلدینگ «بریسما» را که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد.

رسانه‌های آمریکا از جمله وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده‌اند ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی‌یف، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده است.

گفته می‌شود زلنسکی در این تماس تلفنی خواستار فروش موشک‌های جاولین به اوکراین شده بود. 

 مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی یک هفته بعد از آن صورت گرفته بود که رئیس‌جمهور آمریکا به پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا دستور توقف تمامی کمک‌های نظامی به اوکراین را داده بود.

از زمان الحاق شبه‌جزیره «کریمه» به مسکو در سال ۲۰۱۴ واشنگتن تلاش کرده است تا از طریق کمک‌های نظامی به اوکراین و آموزش نظامیان این کشور، به طور غیرمستقیم با روسیه مقابله کند.

آمریکا، روسیه را به دخالت در ناآرامی‌های شرق اوکراین متهم می‌کند، اما روسیه تمامی این اتهامات را رد می‌کند

منبع: فارس
نظرات بینندگان