arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۲ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسپوتنیک به نقل از موسوی، سخنگوی وزارت خارجه: خبرنگار روس بازداشت شده در ایران به زودی آزاد می‌شود
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۳:۵۱

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: خبرنگار روس بازداشت شده در تهران به زودی آزاد می‌شود.

براساس گزارش روز جمعه این خبرگزاری، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار اسپوتنیک درتهران در مورد بازداشت یک خبرنگار روس اظهار داشت: وی جهت ادای برخی توضیحات بازداشت شده و بزودی آزاد خواهد شد.

پیشتر نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور برای توضیح در خصوص بازداشت یک خبرنگار روس در تهران، به وزارت خارجه دعوت شده است.

ترامپ: روحانی برای دیدار با من، خواستار رفع تحریم ها شد؛ من گفتم احتمالا شوخی می کنید؛ علاقه ای به این کار نداریم
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۳:۵۰

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به دنبال دیدار با ایران است گفت: «آنها تلاش کردند جلسه ملاقاتی ترتیب دهند اما او (روحانی) خواستار رفع تحریم‌ها شد و من گفتم احتمالاً دارید شوخی می‌کنید؛ ما علاقه‌ای به این کار نداریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «روحانی خواستار دیدار در [حاشیه نشست] سازمان ملل بود. ما صحبت کردیم، من شخصاً با آنها صحبت نکردم، اما طرف‌های ما صحبت کردند. او می‌خواست تحریم‌ها رفع شوند یا بخشی از آنها رفع شوند. من گفتم نه.»

ادعا علیه قطر درباره آرامکو
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۰:۱۴

خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد که فرماندهان نظامی شورای همکاری خلیج فارس بعد از تشکیل یک جلسه با صدور بیانیه ای استفاده از آسمان یکی از کشورهای عضو این شورا (به احتمال زیاد قطر) را برای حمله تاسیسات نفنی آرامکو توسط حوثی ها محکوم کرد.

مقتدی صدر: پارلمان را تعلیق کنید
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۰:۱۳

رهبر جریان الصدر عراق خواستار تعلیق پارلمان این کشور تا اطلاع ثانوی شد. رهبر ائتلاف سائرون که ۵۴ کرسی در پارلمان عراق (از مجموع ۳۲۸ کرسی) دارد، گفته است طرح ارائه شده از دولت عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، باید مورد «رضایت مردم و مرجعیت» عراق واقع شود.

ادعای ترامپ درباره روحانی
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۰:۱۳

دونالد ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به دنبال دیدار با ایران است گفت: «آنها تلاش کردند جلسه ملاقاتی ترتیب دهند اما او (روحانی) خواستار رفع تحریم‌ها شد و من گفتم احتمالاً دارید شوخی می‌کنید؛ ما علاقه‌ای به این کار نداریم.» ترامپ در ادامه گفت: «روحانی خواستار دیدار در [حاشیه نشست] سازمان ملل بود. ما صحبت کردیم، من شخصاً با آنها صحبت نکردم، اما طرف‌های ما صحبت کردند. او می‌خواست تحریم‌ها رفع شوند یا بخشی از آنها رفع شوند. من گفتم نه.»

واکنش مدیرکل موقت آژانس به ادعای یافتن ذرات اورانیومی در تهران
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۰:۱۱

کرنل فروتا، مدیرکل موقت آژانس انرژی اتمی درباره ادعاهایی مبنی بر یافتن ذرات اورانیومی از محلی در تهران، بدون ارایه جزییات و یا بیان صحت و سقم موضوع به خبرنگاران گفت که «برخی تعاملات انجام شده و اکنون نیز انجام می‌شود» و این تعامل جدید در راستای درخواستش از ایران در ماه سپتامبر بوده است. او گفت: این یک روند ادامه‌دار است. من نمی‌توانم از پیش قضاوت کنم که چطور پایان خواهد یافت. این تعامل به معنای آن نیست که تمامی مسائل را در بر می‌گیرد، اما گامی در مسیری درست است.

بازداشت خبرنگار روس در تهران؟
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۰:۱۰

تلویزیون روسیه مدعی شد یولیا یوزیک، خبرنگار روس در ایران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده. روسیه هم سفیر ایران را احضار کرد. گفته شده خبرنگار روس در تهران کار می‌کرده و روز سوم ماه اکتبر پس از فرود در فرودگاه گذرنامه‌اش را گرفتند و وعده دادند که زمانی که ایران را ترک کند به وی بازپس خواهند داد. همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته او بزودی آزاد خواهد شد.

ابربدهکار بانکی از کشور فرار کرد؟
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۰:۰۹

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر فرار رسول دانیال زاده ابر بدهکار بانکی به خارج از کشور در فضای مجازی منتشر شد. گفته می‌شود رسول دانیال زاده برای طی پروسه درمانی به خارج از کشور سفر کرده است و وکیل این فرد به وکالت از وی پرونده را پیگیری می‌کند. اخیرا و بعد از رسانه‌ای شدن نام طبری و تشکیل پرونده برای وی، صحبت‌هایی درباره ارتباط دانیال زاده با اکبر طبری هم مطرح شده است.

بازداشت تیم ترور آیت الله سیستانی
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۹:۵۶

«لؤی الیاسری» استاندار نجف در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، گفت: نیروهای امنیتی یک گروه نفوذی را در میان معترضان دستگیر کردند. این گروه که وارد بافت قدیمی شهر نجف شده بود، قصد داشتند مرجعیت دینی را ترور کند. همچنین خبرنگار العالم گزارش داد، شماری از معترضین با هدف به خشونت کشیدن تظاهرات و ضربه زدن به مرجعیت عالی عراق وارد منطقه محل سکونت ایشان شدند که با ورود نیروهای امنیتی آشوبگران بازداشت شدند.

ورود زنان عربستانی به ارتش آزاد شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۱:۴۷

وزارت دفاع عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که راه ورود زنان به ارتش باز شده و آن ها می توانند با دریافت درجه‌ های سرباز دوم، استوار دوم، سرجوخه و گروهبان در بخش نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی، بخش موشکی و خدمات پزشکی نیروهای مسلح، فعالیت کنند. به نوشته الشرق الاوسط، زنان سعودی نخستین بار سال گذشته وارد حوزه های نظامی شدند و با رتبه های نظامی گوناگون به استخدام سازمان‌های امنیتی از جمله «بخش مبارزه با مواد مخدر»، «بخش زندان‌ها» و «تحقیقات جنایی» درآمدند. اما اکنون می توانند در تمامی بخش‌های ارتش با درجه نظامی استخدام شوند. زنان سعودی در بخش های دیگری همچون «اداره راهنمایی و رانندگی» و «پلیس جاده و گشت های امنیتی» و «پلیس استان ها» و «امنیت حج و عمره» و غیر مشغول به کار هستند. این مشاغل با استقبال گسترده خانم ها برای استخدام در پست های مورد نظر روبرو شده است. زنان سعودی در ۲۱ شهریورماه سال جاری نیز در نخستین رژه نظامی در کشورشان به مناسبت هشتاد و نهمین سالگرد تأسیس دولت سعودی، حضور یافتند.

بلیت سه جایگاه دیگر زنان نیز به سرعت به فروش رفت
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۱:۴۵

بلیت ۳ جایگاه جدید زنان برای بازی ایران و کامبوج در کمتر از یک ساعت فروخته شد. تاکنون ۳۵۰۰ تماشاگر زن بلیت بازی را خریده اند و فعلا جایگاه دیگری برای زنان در نظر گرفته نشده.

یک استعفای دیگر در دولت ترامپ؟
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۰:۲۱

سه منبع آگاه به به پایگاه خبری-تحلیلی پولیتیکو گفته‌اند «ریک پری»، وزیر انرژی این کشور تا پایان ماه نوامبر از این سمت استعفا خواهد کرد. دو نفر از منابع مورد استناد پولیتیکو، تصمیم «پری» برای خروج از دولت را با رسوایی‌ اوکراین گیت مرتبط ندانسته‌اند و گفته‌اند که او از چند ماه پیش این تصمیم را گرفته است. گمان می‌رود «دن برولیت»، معاون ریک پری جایگزین او شود. پری، قبل از پیوستن به کابینه ترامپ در سال ۲۰۱۷ فرماندار تگزاس بود.

بلیت زنان برای بازی ایران - کامبوج در چند دقیقه به فروش رفت
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۰:۱۷

با آغاز بلیت فروششی اینترنتی بازی ایران و کامبوج در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، جایگاه A۶ در عرض چند دقیقه به طور کامل به فروش رسید تا مشخص شود استقبال زنان از این دیدار فوق العاده بوده است‌.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۰:۱۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان