arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۰۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۰

احمدی نژاد: جزء پاکترین کشورها هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهوراظهاراميدواري كرد كه ظرف دو سال آينده سوخت مصرفي به بالاترين استاندارد برسد.

به گزارش ايسنا محمود احمدي نژاد در مراسم رونمايي از خودروهاي متناسب با استاندارد آلايندگي يورو 4 با تاكيد بر صيانت از محيط زيست اظهار كرد كه انسان گل سرسبد خلقت است و بايد بهترين باشد كه اين امر در گرو سلامتي انسان است. در حقيقت انسان در بستري خلق شده كه تمام اعمال او به محيط وابستگي دارد و سلامت انسان در گرو سلامت محيط است.

رييس جمهور با بيان اين‌كه صيانت از محيط زيست صيانت از خود انسان به شمار مي‌رود، يادآور شد: مسئوليت صيانت از محيط زيست همگاني است و در اين راستا همه مسئول هستند.

وب ادامه داد:50 درصد آلودگي‌هاي اصلي محيط زيست توسط دو كشور ايجاد مي‌شود و هرچه كنوانسيون و قرارداد روي كاغذ مي‌نويسند آن‌ها زير بار نمي‌روند.

وي با بيان اين‌كه بدن از دو پديده هوا و خوراك تاثير مي‌پذيرد، خاطرنشان كرد:‌حتي اگر مواد غذايي كاملا سالم، تغذيه كنيم و هوا آلوده باشد، سوخت و ساز مناسبي انجام نخواهد شد. سوخت يكي از عواملي است كه سبب آلودگي هوا مي‌شود و مهم‌ترين عامل براي پاكي هوا، فضاي سبز محسوب مي‌شود. در حقيقت بايد آلودگي‌ها به حداقل رسيده و توسعه فضاي سبز گسترش يابد.

رييس قوه مجريه با تاكيد بر اين‌كه سوخت خودرو بايد سالم باشد يا حداقل آلودگي را داشته باشد، افزود: با پيشرفت و توسعه پالايشگاه‌ها شاهد توليد سوخت‌هايي با آلودگي بسيار كم هستيم و اميدواريم ظرف يك و نيم تا دو سال آينده، كل سوخت مصرفي كشور به بالاترين استاندارد روز دنيا برسد و رسيدن به استانداردهاي روز دنيا شدني است.

احمدي نژاد با اشاره به طرح ارتقاي كيفيت ميني‌بوس‌ها در چند سال قبل، گفت: در آن زمان براي انجام اين امر موانع بسياري وجود داشت و اين امر به اين دليل بود كه صيانت از محيط زيست به عنوان مسئوليتي همگاني شناخته نشده بود، اما از زماني كه احساس مسئوليت عمومي شكل گرفت، كارها با سرعت انجام شد و بيش از يك ميليون و 200 هزار خودرو از رده خارج شد.

وب تصريح كرد: در مورد گازسوز كردن خودروها نيز خيلي‌ها طرح سوال مي‌كردند كه آيا چنين كاري در مقياس ميليوني شدني است يا خير.

وي با اشاره به توليد سوخت پاك ادامه داد: هنگامي كه در سال 85 مطرح كرديم كه بايد در توليد بنزين خودكفا شويم، عده‌اي گفتند مگر مي‌توان ظرف چند سال چند پالايشگاه ايجاد كرد.

رييس جمهور با اشاره به اين‌كه ايران از نظر سرعت كاهش آلودگي در رده‌هاي بالا قرار دارد، يادآور شد: بخشي از آلايندگي‌هاي ما به صنعت مربوط مي‌شود كه البته در آن جا نيز اقدامات خوبي صورت گرفته است و ان‌شاءالله به نقطه‌اي برسيم كه كل صنعت ما، صنعت سبز باشد.

احمدي نژاد تصريح كرد: بعضي از اقدامات، نيازمند پيگيري است كه يكي از آن‌ها، موضوع ريزگردها است. اين ريزگردها كه از كشورهاي ديگر آمده شرايط سختي را براي ما ايجاد كرده است؛ البته بخشي نيز در خاك خودمان توليد مي‌شود. بايد در اين خصوص چاره‌انديشي كرد. شايد بتوان با ايجاد سپر، مانعي براي ورود آن‌ها ايجاد كرد يا فضاي سبز را افزايش داد. زيرا در تعدادي از استان‌ها هنگامي كه گرد و غبار مي‌آيد، زندگي مختل مي‌شود؛ ممكن است مريضي ايجاد نكند، ولي از نظر روحي سبب ايجاد مشكل مي‌شود.

رييس جمهور تاكيد كرد: هرچقدر براي صيانت از سلامت مردم هزينه كنيم، اندك است.

به گزارش ايسنا، احمدي نژاد در ادامه با اشاره به آلودگي‌هاي ناشي از سوخت گرمايشي و سرمايشي منازل گفت: بايد در اين رابطه برنامه‌اي تنظيم كرد. اگر ممكن بود يارانه اختصاص دهيم تا مشعل‌ها تعويض شود. مشعل غير تنظيم حداقل مصرف را 30 درصد افزايش مي‌دهد. بايد مشعل‌ها را نوسازي كرد و دولت نيز در اين راستا كمك مي‌كند، زيرا اين كار ارزش دارد.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضوع تعريف استانداردها، تصريح كرد: فصلي را در محيط زيست باز كنيد تا استانداردهاي محيطي را خودمان تنظيم كنيم. البته اين امر به معني نداشتن تعامل با ديگران نيست، اما شرايط محيطي تهران با ويژگي‌هاي خود با شهر ديگري در نقطه ديگري از دنيا متفاوت است. چرا بايد از استانداردهاي خارجي استفاده كرد. ما مي‌توانيم از استانداردهاي محيطي استفاده كنيم. شايد ابتداي كار دشوار به نظر برسد، ولي آنقدرها هم سخت نيست.

رييس جمهور با بيان اين‌كه گرچه جزو كشورهاي پاك دنيا محسوب مي‌شويم، اما ما بايد پاك‌ترين كشور باشيم، ادامه داد: كشورهايي 25 برابر ما در دنيا آلودگي ايجاد مي‌كنند. ما بايد پاك‌ترين كشور باشيم، زيرا هر چيزي كه در دنيا ارزش محسوب مي‌شود، از كانون‌هاي جوشش آن ايران بوده است.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه هر ايراني مي‌تواند سالي يك درخت بكارد، گفت: پيش به سوي ايران عزيز، قدرتمند و پاك.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سرطان ریه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
0
صد در صد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
30
یاد حرف ناصر خان حجازی افتادم که در برنامه 90 در سوال فردوسی پور که پرسید آیا فوتبال ما پاکه؟
جواب داد
کجای ما پاک که فوتبالمون پاک باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
26
این که چیزی نیست تازه پاک ترین دولت تاریخ رو هم داریم!!!!!!!!!!!
ما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
24
از نظر روان؟!!!!!!!!!!!
بیگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
20
پاکی اخلاقی (ضد فساد) رتبه چندمیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
18
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دانشجو خارج از کشور
|
United States
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
21
طبق آمار و اسناد رو نشده بله ما اصلا بهترین دنیا هستیم
...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
27
امان از دست اين آقای دکتر! با اين توهمات وخود شيفتگی!
آرش
|
United Kingdom
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
26
آلودگی تهران - اصفهان - تبریز و ..... آلودگی رودخانه ها و ..... اینها آلودگی محیط زیستی . آلودگی اقتصادی : قیمت لحظه به لحظه دلار - سکه و ..... از همه مهمتر 3000000000000 تومان .... ممکنه بگین تو چی پاک هستیم ؟؟؟؟؟
بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
20
یک ایرانی میتواند سالی چند درخت بکارد به شرطی که دغدغه ما محیط زیست باشد،متاسفانه شخصا دغدغه های فراوانی دارم که شاید امروز محبط زیست الویت آخرم باشد
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
پاک پاک! مثل هوای تهران!
مثل پاکی سیستم بانکی! مثل سیستم بیمه!
مثل پاکی بازار دلار و طلا! به پاکی حساب خاوری! و خیلیهای دیگه که نمیشه گفت!
ولی نه به پاکی دلهای خیلی از مردم گرسنه !!!
نظرات بینندگان