arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

ترامپ ورود مهاجرانی را که نمی‌توانند از عهده هزینه‌های درمانی برآیند، تعلیق کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، ورود مهاجرانی را به آمریکا منع می‌کند که به دنبال گرفتن ویزا هستند و بر سیستم خدمات درمانی کشور بار مالی تحمیل می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، ورود مهاجرانی را به آمریکا منع می‌کند که به دنبال گرفتن ویزا هستند و بر سیستم خدمات درمانی کشور بار مالی تحمیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس بیانیه کاخ سفید، در صورتیکه مهاجران ظرف ۳۰ روز از وورد به کشور، تحت پوشش بیمه درمانی تایید شده قرار نگیرند، جزو آن دسته از مهاجرانی خواهند بود که بر سیستم خدمات درمانی ایالات متحده بار مالی محسوب می‌شوند مگر آنکه پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمانی قابل پیش بینی داشته باشند.

این دستور جدید آنهایی را ویزای معتبر مهاجرتی دارند، شامل نمی‌شود و بر مهاجرانی که از طریق سایر روش‌ها شامل ساکنان قانونی دائمی وارد ایالات متحده شدند، اثر نمی‌گذارد. این تغییر شامل استثناهایی برای افرادی می‌شود که به دنبال نوع ویژه‌ای از ویزا شامل ویزا برای فرزندان شهروندان آمریکایی هستند.

افرادی که تحت تاثیر این تغییر قرار می‌گیرند ملزم هستند تا مواردی را که لازم است به مقام کنسولی ارائه کنند. وزیر خارجه آمریکا نیز رویه‌هایی برای تعیین چنین تصمیماتی ایجاد می‌کند.

کاخ سفید اعلام کرده که از سوم نوامبر این تغییرات اجرایی می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که مهاجران یا پناهجویانی که پناهندگی گرفته‌اند، از این تغییرات متاثر نمی‌شوند.

در ادامه بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است: از آنجا که سیستم خدمات درمانی‌آمریکا با چالش‌های ناشی از مراقبت‌های غیرقابل جبران روبرو است، دولت واشنگتن با تایید هزاران خارجی که نمی‌توانند از عهده هزینه‌های درمانی خود برآیند، این مشکل را بدتر می‌کند.

این تغییر جدیدترین اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای متوقف کردن ورود مهاجران قانونی و غیرقانونی به آمریکاست.

دولت آمریکا همچنین تلاش کرده تا مهاجرت را از طریق قانون خدمات عمومی به خدمات درمانی مرتبط کند که توانایی گرفتن کارت سبز توسط افراد را منوط به این مساله می‌کند که آن فرد از برنامه‌های قطعی کمک‌های عمومی استفاده می‌کند یا خیر. دموکرات‌ها به دنبال بلوکه کردن این قانون هستند.

نظرات بینندگان