arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

نه! استیضاح ترامپ به جایی نمی رسد / دلایل «الجزیره» را بخوانید

به گفته خالد صفوری، تحلیلگر مسائل سیاسی، متهم کردن ترامپ از سوی کنگره آمریکا، به معنای محکومیت او نیست. ضمن انکه استیضاح هرگز منجر به پیروزی کامل دموکراتها نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا دموکرات‌ها موفق به برکناری ترامپ می‌شوند؟

الجزیره نوشت: به گفته خالد صفوری، تحلیلگر مسائل سیاسی، متهم کردن ترامپ از سوی کنگره آمریکا، به معنای محکومیت او نیست. ضمن انکه استیضاح هرگز منجر به پیروزی کامل دموکراتها نمی شود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: صفوری در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که ممکن است برکناری رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، به نتیجه برسد، اما در سنا، چنین نخواهد شد.

وی ضمن اشاره به شکست تلاش هایی که در گذشته برای برکناری رئیس جمهور در ایالات متحده انجام شد، اجرایی شدن قانونی این مساله را دشوار و پیچیده دانست؛ چرا که رسیدن به توافقی بین مجلس نمایندگان و کنگره، به صورت همزمان، آسان نیست.

این تحلیلگر، دموکراتهای داخل کنگره را به تحمل تبعات پروسه برکناری رئیس جمهور، فراخواند؛ بویژه آنکه رضایت آمریکایی ها از شرایط اقتصادی و موفقیت ترامپ در کاهش نسبت بیکاری در این کشور، می تواند مأموریت دموکراتها برای رسیدن به هدفشان را با یک چالش بزرگ مواجه کند.

اما بردلی بلایکمن، کارمند پیشین دولت جرج بوش بر این عقیده است که دموکراتها تلاش می کنند در روند انتخابات ریاست جمهوری اختلال ایجاد کرده و با اراده ملت آمریکا برای باقی ماندن ترامپ، مبارزه کنند. وی تاکید می کند که دموکراتها هیچ فرصتی برای سرنگونی ترامپ ندارند؛ چرا که در متهم کردن او، راه مبالغه را پیموده اند.

بردلی ضمن دفاع از ترامپ، تصریح می کند که متن مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین، دربردارنده هیچگونه شبهه ای مبنی بر ارتکاب یک جرم بزرگ از سوی او نیست. علاوه بر اینکه تحقیقات رابرت مولر نیز ترامپ را از اتهام هماهنگی با روسیه در جریان انتخابات گذشته آمریکا، مبرّا نمود.

از سوی دیگر، مفید الدیک، مسئول سابق وزارت خارجه آمریکا، شرایط فعلی ترامپ را دشوار دانسته و تاکید می کند که استیضاح او با روسای جمهور قبلی آمریکا، متفاوت است.

وی می افزاید: ترامپ با منافع خارجی ایالات متحده و امنیت ملی آن بازی می کند و به دنبال آن است تا با همکاری روسای جمهور دیگر کشورها، به منافع شخصی خود در جریان معرکه انتخابات، دست یابد.

در این میان، صفوری بر این عقیده است که دشمنی سیاسی در داخل ایالات متحده به اوج خود رسیده است و این امر، می تواند باعث بروز هرج و مرج در این کشور شود؛ بویژه آنکه طبیعت شخصیت ترامپ و حملات لفظی او به دموکراتها، باعث افزایش تنش ها و اختلافات در داخل آمریکا می شود.

نظرات بینندگان