arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

چرا صندلی های هواپیما رو به عقب طراحی نمی شوند؟ / ایده ای که می تواند نجات بخش هزاران نفر باشد

نمایشگاه سالانه هواپیماهای داخلی در هامبورگ طی هفته گذشته برگزار شد و در این نمایشگاه از یک طرح جالب و بلندپروازانه برای تبدیل قسمت های بی استفاده محموله در هواپیما به نوعی منطقه آرامش بخش برای مسافران  رونمایی شد. طرحی که می تواند در صورت اجرا شدن، برای بسیاری از مسافران جذاب باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایشگاه سالانه هواپیماهای داخلی در هامبورگ طی هفته گذشته برگزار شد و در این نمایشگاه از یک طرح جالب و بلندپروازانه برای تبدیل قسمت های بی استفاده محموله در هواپیما به نوعی منطقه آرامش بخش برای مسافران  رونمایی شد. طرحی که می تواند در صورت اجرا شدن، برای بسیاری از مسافران جذاب باشد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، نمایشگاه های هواپیمایی معمولا با طرح هایی جالب همراه می شوند. این طرح ها گاهی چندان قابل اجرا نیستند و گاهی نیز بسیار عملی به نظر می رسند. طرح مذکور نیز یکی از طرح هایی است که شامل منطقه ای کامل با تختخواب، مناطق بازی برای بچه ها و  مواردی مشابه است.

بیش از یک قرن، از زمان اولین پرواز تجاری که حاوی مسافران نیز بود می گذرد. با این وجود در طول این سفرها چیز زیادی تغییر نکرده است و مولفه های پرواز نسبتا تکراری هستند. اما این عدم تغییرات در شرایطی رخ می دهد که برخی از مولفه های جدید نیز در طول زمان به مرور به سیستم های پروازی ثابت شده اند، اما به قانون خاصی تبدیل نشده اند. برای مثال جالب است بدانید که زمانی که در طول پرواز  حوادثی رخ می دهد  یا خلبان مجبور به  فرود اضطراری می شود  صندلی های عقب پشتیبانی به مراتب بهتری برای پشت، گردن و سر دارند. شاید به همین دلیل صندلی های اتومبیل کودک همیشه در بخش عقب اتوموبیل طراحی می شود چرا که در صورت تصادف با سرعت در حدود 30 مایل در ساعت ، صندلی عقب باعث کاهش فشار وارده به گردن یک کودک کوچک می شود.

در تاریخ 6 ژوئیه 2013 ، پرواز 214 شرکت هواپیمایی آسیانا سقوط کرد. سه نفر درگذشتند و 187 آسیب دیدند که بسیاری از آنها دچار آسیب نخاعی شدند. این باعث شد مفسران از جمله پزشکان معالج و بازماندگان متوجه شوند که صندلی های عقب امن تر بوده اند. اما چرا تولید کنندگان صنعت هوایی این موضوع را در نظر نمی گیرند؟

دیوید لارومونت ، سردبیر بخش عملیات و ایمنی در وب سایت خبری حمل و نقل هوایی می گوید: بعید است كه مقامات از چنین تغییراتی پشتیبانی كنند. این موضوع دو دلیل واضح دارد؛ هزینه کمتر و ترجیح مشتری. درواقع حتی اگر شرکت های هواپیمایی راضی به پرداخت هزینه ها شوند، مردم حاضر نیستند سوار هواپیماهایی شوند که صندلی های خلاف عادت متداولشان داشته باشد.

چرا صندلی های هواپیما رو به عقب طراحی نمی شوند؟ / ایده ای که می تواند نجات بخش هزاران نفر باشد

اما برن کیس ، مدیر سابق فرودگاه بین المللی مدوفورد درگ در اورگان می گوید این ها همه بهانه است. وی در گفتگو با مجله صنعت هوایی می گوید: "خطوط هوایی می گویند مسافران دوست ندارند رو به عقب بنشینند، اما هواپیماهای نظامی و هواپیماهای شرکتی چنین شرایطی دارند و هیچ فردی هم ناراحت نشده است. "

در طرحی که اخیرا در نمایشگاه صنعت هوایی ارائه شده نیز پیشبینی شده با تغییر جهت صندلی ها می توان فضایی امن برای بازی بچه ها یا قدم زدن افراد ایجاد کرد. با این وجود بعید به نظر می رسد شرکت های هوایی به این سادگی راضی به تغییر ایده های اولیه خود شوند.

نظرات بینندگان