arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

استقبال استاد فرشچيان از پيشنهاد آيت‌الله جوادي آملي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پي انتشار نظر آيت‌الله جوادي آملي و درخواست وي از محمود فرشچيان به منظور نقاشي «سيمرغ» عطار نيشابوري، فرشچيان گفت: ان‌شاءالله اين کار را با کمال ميل انجام خواهم داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، بهمن نامور مطلق - معاون پژوهشي خانه هنرمندان ايران - در گفت‌وگويي نظر فرشچيان را درباره پيشنهاد آيت‌الله جوادي آملي جويا شد.

فرشچيان در پاسخ ضمن استقبال از اين پيشنهاد، اظهار كرد: ان‌شاءالله اين کار را با کمال ميل انجام خواهم داد. البته سيمرغ از موضوعات بسيار پيچيده، بويژه براي نقاشي، محسوب مي‌شود.

معاون پژوهشي خانه هنرمندان ايران نيز در اين‌باره ابراز عقيده كرد: گفت‌وگو ميان آيت‌الله جوادي آملي و استاد فرشچيان، گفت‌وگو ميان دو شخص يا حتا يک حکيم و يک هنرمند نيست؛ بلکه گفتگو ميان دين و هنر و همچنين حکمت و هنر است.

نامور مطلق معتقد است: جامعه ما به چنين گفت‌وگوهايي نياز دارد. اميد است اين گفت‌وگو آغاز تعامل ميان علماي ديني و هنرمندان و دستيابي به درک متقابل و رفع برخي سوءتفاهم‌ها شود؛ زيرا به واقع، هنر و حکمت، بخصوص در فرهنگ شرقي و ايراني - اسلامي، داراي مباني و ريشه‌هاي مشترک هستند و دو گونه نگرش به يک حقيقت واحد تلقي مي‌شوند. در اين رابطه هر قدر گفت‌وگو بيش‌تر شود، مباني مشترک نيز بيش‌تر آشکار مي‌شود. بويژه اين‌که تعامل ميان حکمت و هنر به نوعي صيانت از هر يک از آن‌ها در مقابل افراط و تفريط‌ها نيز محسوب مي‌شود.

مجيد سرسنگي - مديرعامل خانه هنرمندان ايران - هم در اين‌باره اعلام کرد: خانه هنرمندان ايران آمادگي آن را دارد تا بيش از پيش، شرايط تعامل ميان حکماي ديني و هنرمندان را فراهم آورد و اميدوار است با پيگيري اين طرح تا اجراي کامل آن، شاهد آفرينش و رونمايي از اثر استاد فرشچيان در آينده‌اي نه چندان دور در حضور آيت‌الله جوادي آملي باشيم.
نظرات بینندگان