arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

آخرين اخبار از زلزله ‌٥/٥ ريشتري در نيشابور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير روابط عمومي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اعلام خبر حادثه ديدن 110 در زلزله روز گذشته نيشابور گفت: امدادگران از شب گذشته تا كنون 620 خانوار را اسكان داده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حسين درخشان گفت: در پي زلزله 5/5 ريشتري كه عصر روز پنجشنبه نيشابور را لرزاند، بلافاصله 15 تيم عملياتي به همراه 13 دستگاه خودروي امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وي با بيان اينكه شهرستان‌هاي نيشابور، مشهد، جوين، قوچان و چناران بر اثر اين زلزله آسيب ديده‌اند گفت: بر اساس گزارش‌هاي نهايي دريافت شده در اثر اين زمين لرزه 110 نفر حادثه ديده‌اند.

درخشان با بيان اينكه بر اساس آمارهاي جمعيت هلال احمر، اين سانحه 39 مصدوم بر جاي گذاشت گفت: 32 نفر از اين مصدومان با جراحت‌هاي سطحي به صورت سرپايي و هفت نفر از اين مصدومان نيز به علت نياز به معالجات تخصصي به بيمارستان منتقل شدند.

همچنين علي‌اصغر حسن‌زاده مدير روابط عمومي سامان امداد و نجات هلال احمر خراسان‌رضوي نيز به ايسنا گفت: امدادگران اين جمعيت از زمان وقوع زلزله تاكنون 620 خانوار را اسكان داده‌اند.

وي درباره وضعيت شهرستان نيشابور گفت: 350 زن و مرد امدادگر نيروي هلال احمر استان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

در ادامه، مهدي شرافتي، رييس جمعيت هلال احمر شهرستان كاشمر با بيان اينكه روستاهاي «چلپو» و «اكبرآباد» از روستاهاي بخش كوه‌سرخ شهرستان كاشمر نيز لرزيده است به ايسنا، گفت: اين زمين لرزه هيچ‌گونه خسارتي در پي نداشته است. تمامي امكانات مديريت بحران آماده خدمات دهي است.

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان كاشمر بر ضرورت تكميل پايگاه امداد و نجات در اين شهرستان تاكيدكرد و گفت: اين پايگاه مي‌تواند محلي براي دپوي دارو و ورود و خروج بالگرد باشد.

آماده‌باش كامل اورژانس و آتش‌نشاني

حسن جعفري مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد از آماده‌باش اورژانس و آتش‌نشاني خبرداد و به ايسنا گفت: خوشبختانه بر اساس گزارش‌ها هيچ اتفاق ناگواري در مشهد رخ نداده است و تنها چند مورد محبوس‌شدن در آسانسور به علت قطعي برق گزارش شده که نيروهاي امدادي به محل اعزام شدند.

تشكيل اتاق بحران در منطقه زلزله‌زده

به گزارش ايسنا، حجتعلي شايان‌فر استاندار خراسان‌رضوي از تشكيل اتاق بحران در منطقه زلزله‌زده و اعزام گروه‌هاي امداد و نجات به منطقه در شامگاه پنج‌شنبه 29 دي‌ماه، خبرداده بود و گفت: اوضاع كاملا تحت كنترل است،

وي ابراز اميدواري كرد با توجه به پس لرزه‌ها، زلزله اصلي را پشت سر گذاشته باشيم و همان زلزله احساس شده در ساعت 16:10 زلزله اصلي بوده باشد. به ايسنا گفت: بر اساس گزارش‌هاي اعلامي خسارات در حد تخريب چند مورد منزل، واحد تجاري و دولتي و ترک‌برداشتن ديوارها و شکستن شيشه‌ها بوده است.

شايان‌فر اضافه کرد: سبزوار و کاشمر نيز علاوه بر مشهد، چناران، نيشابور و گلبهار لرزيده است.
نظرات بینندگان