arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

4 نکته طلایی انتخاب ورق سیاه

طول ورق های سیاه فولاد مبارکه عموما سفارشی است ولی آن چه به طور عمده وجود دارد طول های 6 یا 12 متر است. چنانچه خریداران به ورقی با ضخامت های بالاتر از 15 میلی متر نیاز داشته باشند باید به کارخانجات دیگری به غیر از فولاد مبارکه سفارش دهند. در ادامه به بررسی سایر کارخانجات تولیدکننده ورق سیاه خواهیم پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

برترین کارخانجات تولیدکننده ورق سیاه

با توجه به تعداد زیاد کارخانجات تولید مقاطع طویل و تخت فولادی، خرید این محصولات همواره برای مصرف کنندگان یک دغدغه بزرگ بوده است. برای مثال هنگام خرید میلگرد که یکی از محصولات پرفروش در میان مقاطع می باشد متوجه خواهید شد که قیمت میلگرد در کارخانجات مختلف تفاوت زیادی دارد که علاوه بر بحث کیفیت، به رقابت میان این شرکت ها نیز بر می گردد. در هنگام خرید ورق های فولادی خصوصا ورق سیاه که کاربرد بیشتری دارد نیز برای اکثر مشتریان سوالاتی پیش می آید از جمله این که محصولات کارخانجات مختلف چه تفاوتی با یکدیگر دارند و چرا یک کارخانه به یک محصول خاص معروف است. همچنین دلیل تفاوت قیمت ورق سیاه در کارخانجات مختلف چیست؟ در ادامه می خواهیم شما را با مطرح ترین کارخانجات در حوزه ورق سیاه آشنا سازیم.

4 نکته طلایی انتخاب ورق سیاه

ورق سیاه فولاد مبارکه

این شرکت یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور می باشد که نقش بسزایی در توسعه صنعت و اقتصاد ایران داشته است. فولاد مبارکه تنها تولیدکننده اسلب و ورق فولادی به طور همزمان می باشد همچنین این کارخانه کامل ترین خط تولید را داشته و علاوه بر ورق سیاه به تولید سایر ورق های گالوانیزه و رنگی نیز مشغول است و همان طور که می دانید قیمت ورق گالوانیزه و رنگی نسبت به ورق های سیاه بالاتر می باشد بنابراین پیش از خرید لازم است در خصوص بهترین ورق متناسب با نیاز پروژه خود تحقیق نموده و یا با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید. ورق سیاه تولیدی فولاد مبارکه از ضخامت 16-1.2 میلی متر تولید می شود ولی بیشتر سفارشات در محدوده ضخامت 15-2 میلی متر می باشد. ورق های فولاد مبارکه در دو نوع hb و hc به بورس عرضه می شود که سایز آن ها به صورت زیر است.

سایز ورق hb: ضخامت های 2، 2.5، 3، 4 و 5 و عرض 1، 1.25 و 1.5 ( لازم به ذکر است ورق هایی با عرض 1.5 تنها برای ضخامت های 3، 4 و 5 موجود می باشند.)

سایز ورق hc: 6، 8، 10، 12 و 15 و بیشتر در عرض 1.5 موجود است.

طول ورق های سیاه فولاد مبارکه عموما سفارشی است ولی آن چه به طور عمده وجود دارد طول های 6 یا 12 متر است. چنانچه خریداران به ورقی با ضخامت های بالاتر از 15 میلی متر نیاز داشته باشند باید به کارخانجات دیگری به غیر از فولاد مبارکه سفارش دهند. در ادامه به بررسی سایر کارخانجات تولیدکننده ورق سیاه خواهیم پرداخت.

4 نکته طلایی انتخاب ورق سیاه

ورق سیاه کاویان

شرکت فولاد کاویان را می توان نخستین تولیدکننده ورق های سنگین در کشور به شمار آورد که با بیش از دو دهه تجربه در صنعت و اقتصاد یکی از محبوب ترین کارخانجات در زمینه تولید انواع ورق های فولادی می باشد. همان طور که اشاره کردیم چنانچه به ورق هایی با ضخامت های بالا و عرضی بیشتر از 1.5 نیاز داشته باشید باید به سراغ محصولات سایر کارخانه ها از جمله کارخانه کاویان بروید. کارخانه کاویان اسلب را خریداری کرده و از طریق نورد به ورق های فولادی تبدیل می کند. ورق سیاه کاویان در ضخامت های بالاتر از هشت و تا 40 میلی متر موجود بوده و دارای عرض 1.25 و 1.5 می باشد.

ورق سیاه اکسین اهواز

شرکت اکسین اهواز نیز در دسته شرکت های نوردکار بوده که پس از تهیه اسلب، آن را با نورد به ورق های فولادی تبدیل می نماید. ورق سیاه اکسین اهواز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و تفاوتی که با سایر کارخانجات دارد این است که ورق های سیاه تولیدی را در عرض 2 متر تا 4.5 تولید می کند و طول ورق ها نیز بستگی به نیاز مشتری ها خواهد داشت. بنابراین محدودیت در سفارش ورق های تولیدی با طول های مختلف در کارخانه اکسین اهواز کمتر می باشد. همچنین ورق های تولیدی اکسین اهواز در ضخامت های بالاتری نسبت به ورق های کاویان تولید و روانه بازار مصرف می گردند. این شرکت در سال 84 تاسیس گردیده و یکی از کارخانجات مطرح در زمینه تولید ورق های سیاه می باشد. بخش عمده ای از ورق های تولیدی کارخانه اکسین اهواز به مصرف صنایع بزرگ دریایی و پتروشیمی می رسد.

ورق فولاد گیلان

این واحد تولیدی از سال 1382 در شهر رشت به تولید انواع ورق فولادی مشغول بوده و به یکی از بزرگ ترین کارخانجات در زمینه تولید ورق سیاه تبدیل شده است. ورق تولیدی فولاد گیلان از ضخامت 17-2 میلی متر و عرض 1420-600 میلی متر تولید و روانه بازار مصرف می گردد. بنابراین عمده تفاوت ورق های سیاه در کارخانجات مختلف علاوه بر کیفیت، در ابعاد آن ها می باشد. بنابراین چنانچه قصد خرید دارید در میان کارخانجات مطرح که از لحاظ کیفیت ثابت شده می باشند با توجه به ضخامت، طول و عرض درخواستی خود و پس از مشاوره با کارشناسان فروش یکی از کارخانجات تولیدی مطرح در این زمینه را انتخاب نمایید.

 

نظرات بینندگان