arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

نماینده، ولی فقیه در سپاه: ۶ سال مذاکره کردیم؛ چه اتفاقی افتاد؟ ۶ ماه نگذشته که رویکرد مقاومت را در پیش گرفته ایم، ببینید اوضاع چقدر تغییر کرده / سپاه در سیاست بی طرف نیست، اما گرفتار جناح بندی‌ها نخواهد شد

حجت الاسلام حاجی صادقی درک درست موقعیت ها و دشمن شناسی را از الزامات حوزه انقلابی دانست و بر لزوم تبیین بیانیه گام دوم از سوی حوزویان تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام حاجی صادقی درک درست موقعیت ها و دشمن شناسی را از الزامات حوزه انقلابی دانست و بر لزوم تبیین بیانیه گام دوم از سوی حوزویان تاکید کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ امام صادق(ع) که با حضور علما و شخصیت های حوزوی در سالن همایش های تیپ برگزار شد، مهم ترین اقتضائات و الزامات حوزه انقلابی را تبیین کرد.

وی با بیان این که انقلابی گری حرکتی احساسی و بدون پشتوانه عقلانی و مبنایی نیست، بلکه مبتنی بر قوی ترین عقبه های عقلانی، منطقی و فکری است، تصریح کرد: دوگانه هایی همچون علم یا ایمان از اساس باطل است، شهید مطهری به بهترین شکل ممکن این مسأله را در آثار خود پاسخ داده اند.

به نوشته رسا، نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بسیجی، انقلابی و حزب اللهی تعبد دارد منتهی همین تعبد مبتنی بر قوی ترین عقلانیت و استدلال هاست.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: یک روز مغرضان بحث تقابل خدا با مردم را مطرح کردند، در حالی که این مسأله خلاف ادبیات دینی و قرآنی است؛ آموزه های دینی ما بهترین عامل تقرب به خدای متعال را خدمت به مردم عنوان می کنند.

وی درک درست از موقعیت ها، بصیرت و دشمن شناسی و تهدید شناسی را از مهم ترین الزامات انقلابی گری در حوزه دانست و گفت: علوم حوزوی ما را متخصص می کند اما نسخه ارائه کردن بدون انجام معاینه دقیق معنا نمی دهد؛ باید بدانیم در چه موقعیتی هستیم و در این موقعیت رسالت ما سکوت است یا فریاد؟

از بی بصیرتی عالمان کم ضربه نخورده ایم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما در طول تاریخ از بی بصیرتی برخی عالمان دین نسبت به مسائل زمان، کم ضربه نخورده ایم، بنابراین باید به الزامات انقلابی گری درست و دقیق توجه کنیم.

تبیین دقیق بیانیه گام دوم انقلاب رسالت کنونی روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تبیین دقیق بیانیه گام دوم انقلاب را مهم ترین ماموریت کنونی حوزه های علمیه و روحانیت دانست و گفت: امروز بهترین نسخه برای انقلابی بودن حوزه های علمیه، بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با بیان این که امروز نگاه مسؤولان به حوزه های علمیه است، تاکید کرد: امروز باید نقشه های استکبار علیه اسلام و انقلاب را به درستی بشناسیم و به خوبی در مقابل آن ایفای نقش کنیم؛ شما عزیزان در تیپ امام صادق(ع) باید بدانید که این تیپ متعلق و مختص قم نیست بلکه متعلق به روحانیت سراسر کشور است و باید برای همه برنامه داشته باشید.

سپاه گرفتار جناح بندی ها نخواهد شد | مقاومت تنها راهبرد موفق در برابر دشمن

مقاومت تنها نسخه و راهبرد موفق در برابر دشمنان است

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود مقاومت را تنها راهبرد و نسخه موفق در مقابل دشمنان کینه توز نظام و ملت ایران دانست و اظهار داشت: شش سال نرمش نشان دادیم و مذاکره کردیم چه اتفاقی افتاد، شش ماه نگذشته که ادبیات و رویکرد مقاومت را در پیش گرفته ایم، ببینید اوضاع چقدر تغییر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: تحلیل قطعی آمریکایی ها این بود ایران قدرت عمل را از دست داده است و هر کاری ما بکنیم ایران نمی تواند پاسخی بدهد، اما امروز مشاهده می کنید آن کسی که ابتکار عمل را از دست داده آمریکا است نه ایران.

وی با بیان این که گزینه مقاومت و اقتدار به خوبی جواب داده و امروز هراس از جنگ دامان رژیم غاصب اسرائیل و عربستان سعودی را گرفته است، تصریح کرد: امروز بازدارندگی به جایی رسیده که اسرائیل غاصب و عربستان نگران هستند نکند اتفاقی بیفتد و اثری از آنها باقی نماند.

سپاه در سیاست بی طرف نیست اما گرفتار جناح بندی ها نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به دیدار سپاهیان با رهبر معظم انقلاب و تجلیل ایشان از عملکرد سپاه، اظهار داشت: ایشان با کسی تعارف ندارند، این دیدار در حقیقت خط دهی، راهبرد دهی و ابلاغ دستورات مهمی بود، ما نیز برای تحقق این مطالبات و راهبردها از همان روز وعده داده ایم تا با استقاومت مبتنی بر بصیرت این دستورات را محقق کنیم.

سپاه گرفتار جناح بندی ها نخواهد شد | مقاومت تنها راهبرد موفق در برابر دشمن

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در سیاست بی طرف نیست اما گرفتار جناح بندی ها نخواهد شد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی تولد اسلام ناب و تحقق بخش غدیر و زمینه ساز ظهور است، گفت: سپاه خود را فدایی دین می داند؛ سپاه آمده است تا پیام و شعار عاشورا را زنده نگه دارد.

نظرات بینندگان