arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

پوتين: هواداران فوتبال مي‌توانند در جام‌ جهاني 2018 بدون رواديد به روسيه سفر کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر روسیه اعلام کرد که هواداران فوتبال می‌توانند در جریان برگزاری جام جهانی 2018 در روسیه بدون اخذ روادید به روسیه سفر کنند. در شرایطی که به برگزاری انتخابات حساس ریاست جمهوری روسیه چیزی باقی نمانده است، ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه به مناسبت برگزاری جشن 100 سالگی اتحادیه فوتبال روسیه در سن پترزبورگ میزبان سپ بلاتر رئیس فیفا و میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) بود.

به گزارش انتخاب، نخست وزیر ورزش دوست روسیه پس از کسب میزبانی جام جهانی 2018 برای روسیه که در رقابت شدید با انگلیس بدست آمد، محبوبیت زیادی در بین هواداران فوتبال در این کشور کسب کرد.

پوتین قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس برای سومین بار نامزد شود. نخست وزیر روسیه در این دیدار که محور آن مذاکره درباره برگزاری اولین جام جهانی در روسیه بود، گفت: روسیه تصمیم گرفته به تمام هواداران فوتبال اجازه دهد که برای تماشای جام جهانی 2018 بدون اخذ روادید به روسیه سفر کنند.

وی افزود: به علاوه ما در حال بررسی این موضوع هستیم که به طرفداران فوتبال اجازه دهیم که با بلیت هایشان بتوانند آزادانه بین شهرهای میزبان مسابقات تردد کنند. بلاتر معافیت هواداران از روند پیچیده و هزینه بر اخذ ویزا را امری «مهم و فوق العاده» خواند و گفت: مطمئن هستم که این امر بسیار کارآمد خواهد بود. پلاتینی نیز گفت: وی همچنین در حال مذاکره برای سفرهای بدون ویزا به لهستان و اوکراین(میزبان های مشترک رقابت‌های یورو 2012) است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود: مشکل اخذ روادید یک مشکل سیاسی است.

اوکراین و لهستان باید در این زمینه به توافق برسند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
نظرات بینندگان