arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

مردی سه زنش را طلاق داد، زن چهارم، مهریه اش را به اجرا گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زنی در دادگاه خانواده گفت: مهریه‌ام که 550 سکه بهار آزادی است را می‌خواهم تا قبل از اینکه شوهرم طلاقم دهد، حقم را گرفته باشم چون شوهرم پیش از این 3 زن داشت که آنها را بی‌دلیل طلاق داد؛ از این موضوع می‌ترسم و خودم را برای طلاق آماده کرده‌ام.

این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه خود را به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و با بیان اینکه می‌دانم شوهرم دیر یا زود مرا طلاق می‌دهد چون تاکنون سه زن داشته و آنها را به بهانه‌های مختلف طلاق داده است، عنوان کرد: مهریه‌ام که 550 سکه بهار آزادی است را قبل از اینکه شوهرم درخواست جدایی دهد، می‌خواهم بنابراین شوهرم موظف است که آن را بپردازد.شوهرم نمی‌تواند در کنار یک زن زندگی کند چون رفتارش با زن‌ها مانند رفتارش با مردان است و با لجبازی هر کاری که خودش بخواهد را انجام می‌دهد.

زن بار دیگر با اشاره به اینکه فرزندی نداریم، گفت: می‌خواهم از شوهرم درخواست مهریه کنم تا به حقم برسم و قبل از جدایی سرمایه‌ای داشته باشم تا بتوانم بدون شوهرم زندگی خوبی را تشکیل دهم. حدود یک سال و نیم از زندگی مشترکمان می‌گذرد و می‌دانم که شوهرم تا 2 سال دیگر به دلیل جرّ و بحث من با خودش، درخواست جدایی خواهد داد بنابراین از همین الان خودم را برای مواجه شدن با این موضوع آماده کردم.

مرد در دادگاه خانواده با بیان اینکه اصلاً نمی دانم که همسرم چگونه این حرف‌ها را مقابل من می‌زند، عنوان کرد: همسرم نباید از من جدا شود چون از ابتدای ازدواج او را در جریان ازدواج‌های قبلی‌ام قرار داده بودم و دلیل طلاق من از همسران قبلی‌ام، تفاهم نداشتن بود. همسرم باید بیشتر مرا درک کرده و بداند که من به شکلی که او تصور می‌کند، نیستم بنابراین نباید درخواست مهریه بدهد ولی برای اینکه محبتم به او اثبات شود با درخواستش موافقت کرده و مهریه‌اش را می‌پردازم.

مرد با اشاره به اینکه وضع مالی خوبی دارم، گفت: مهریه همسرم را کامل می‌پردازم ولی همسرم باید متوجه باشد که تصورش اشتباه بوده و من از او جدا نمی‌شوم چون با وجود تمام نزاع‌هایمان، باز هم با یکدیگر تفاهم داریم.

قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های طرفین، به دلیل وجود مدارکی در خصوص اموال مرد، او را محکوم به پرداخت مهریه زن کرد و جلسه را پایان داد.
نظرات بینندگان