arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

مدیرکل آژانس انرژی اتمی: نام احمدی‌روشن را ما منتشر نکردیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که وظیفه دارد به جهان نسبت به فعالیت‌های هسته‌یی ایران هشدار دهد.
يوكيا آمانو که متهم است با انتشار اسامي دانشمندان هسته اي ايران در گزارش هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي زمينه ترور آنها را فراهم کرده است در گفت‌وگو با روزنامه فايننشيال تايمز دويچلند گزارشهاي برخي رسانه‌ها مبني بر اين‌كه آژانس ممكن است تا حدودي مسوول ترور يك دانشمند هسته‌يي ايراني در هفته گذشته باشد را رد كرد.
 
مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اشاره به ترور مصطفي احمدي‌روشن گفت: اين كاملا اشتباه است. ما نام او را منتشر نكرديم. من او را نمي‌شناختم.
 
آمانو افزود: من به خشونت اعتقادي ندارم و به گفت‌وگو و مذاكره اعتقاد دارم. من فقط از ايران انتظار همكاري دارم.
وي  در بخش ديگري از اين گفت و گو با بيان اينکه در ديدار با مقامات ايراني در تهران خواستار همكاري بيشتري از جانب ايران خواهيم شد مدعي شد: آن‌چه ما مي‌دانيم حاكي از توسعه‌ تسليحات هسته‌يي است. ايران تاكنون نتوانسته است اتهامات وجود پيوندهاي نظامي احتمالي در برنامه هسته‌يي‌اش را شفاف‌سازي كند.
 
وي گفت: ما مي‌خواهيم همه چيزهايي را كه ممكن است ابعاد نظامي داشته باشند، بررسي كنيم.
 
انتظار مي‌رود يك هيات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به رهبري هرمن ناكارتس، معاون آمانو در سفر به ايران خواستار توضيحاتي درباره اطلاعات جاسوسي كه مدعي است ايران در گذشته تحقيقاتي در رابطه با تسليحات هسته‌يي انجام داده است، شود.
 
مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اشاره به گزارش ماه نوامبر آژانس كه مدعي شده بود تهران ظاهرا در گذشته روي ساخت سلاح هسته‌يي كار كرده است، گفت: من دليلي ندارم، لحن گزارش را نرم‌تر كنم، من وظيفه دارم دنيا را در جريان قرار دهم. با توجه به شواهدي كه ديدم اين نتيجه را گرفتم كه زمان آن فرا رسيده كه توجه دنيا را به اين ريسك جلب كنم.
 
علي‌اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رويترز گفت كه مقامات ايران براي گفت‌وگو درباره هر مساله‌اي در تهران آماده‌اند. تهران اعلام كرده است كه تاريخ اين سفر مقامات آژانس به ايران 29 تا 31 ژانويه خواهد بود، اما آژانس هنوز اين تاريخ را تاييد نكرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بــــابــــایـــــی
|
Switzerland
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
بازرس اژانس در غراق جاسوس بود ودنیا به این موضوع اذعان دارد،قطعا در سالیان آتی مردم درخصوص امانو وهمکاران ایشان مواردبیشتری مستحضر خواهند شد.
نظرات بینندگان