arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

ارزیابی اسراییلی ها از انتخابات ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه هاآرتص اسراییل با انتشار گزارشی از یک ارزیابی جدید سازمان های اطلاعاتی این رژیم درباره مساله هسته ای ایران و چالش های تهران در عرصه داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش عصر ایران؛ این روزنامه نوشت: قرار است این گزارش در سفر پیش روی مارتین دمپسی - رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا - به تل آویو در اختیار این مقام نظامی آمریکایی قرار گیرد.

 در این گزارش اطلاعاتی درباره برنامه هسته ای ایران آمده است: مقامات ایران هنوزتصمیمی درباره ساخت بمب اتم نگرفته اند و مشخص نیست که چه زمانی تصمیم نهایی درباره ساخت این نوع سلاح گرفته خواهد شد.

بر مبنای ادعای این گزارش سال 2011 سال خوبی برای ایران نبود و سال 2012 از این جهت سال بدتری خواهد بود: در این سال فشارهای تحریمی آمریکا و غرب علیه ایران به اوج خود خواهد رسید و همزمان مقامات ایران نگران تشدید فشارهای بین المللی و اوضاع بی ثبات اقتصادی و سیاسی داخلی خواهند بود.

این گزارش مدعی است که انتخابات پیش روی مجلس ایران یک منشا نگرانی برای مقامات ایران است چه آنکه ممکن است اپوزیسیون این کشور را به تحریک وادارد.

در این گزارش از اوضاع بازار ارز در ایران و آشفتگی اقتصادی قیمت ارز و سکه و نگرانی های طبقه متوسط ایران از اوضاع اقتصادی این کشور به عنوان چالش های تهران در سال 2012 نام برده شده است.
نظرات بینندگان