arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

نیروهای سوریه دموکراتیک: با ارتش ترکیه وارد درگیری شده‌ایم

نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" عصر امروز(چهارشنبه) اعلام کردند، وارد درگیری‌های زمینی با ارتش ترکیه شده‌اند که عملیات گسترده‌ای را علیه آنها در شمال شرق سوریه ترتیب داده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای سوریه دموکراتیک: با ارتش ترکیه وارد درگیری شده‌ایمنیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" عصر امروز(چهارشنبه) اعلام کردند، وارد درگیری‌های زمینی با ارتش ترکیه شده‌اند که عملیات گسترده‌ای را علیه آنها در شمال شرق سوریه ترتیب داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، ارتش ترکیه پس از عملیات هوایی خود اعلام کرد، حمله زمینی به پایگاه‌های مبارزان کرد در شمال شرق سوریه را در چارچوب عملیات"چشمه صلح"آغاز کرده است.

در همین راستا، مروان قامشلو، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک به رویترز گفت، کردها با ارتش ترکیه وارد درگیری‌هایی در مرزهای دو کشور شده‌اند.درگیری‌ها تقریبا در طول مرزها در جریان است و نیروهای سوریه دموکراتیک به حمله پاسخ می‌دهند.

مصطفی بالی، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک در صفحه توییتر خود نوشت، نیروهای ترکیه شهر مرزی عین العرب(کوبانی) در شمال شرق سوریه را بمباران کردند.

در همین راستا، عضو شورای ریاستی سوریه دموکراتیک به اسپوتنیک گفت، هزاران تن در پی حمله نظامی ترکیه از راس العین خارج شده‌اند. وی افزود: دستکم ۲۰ تن در این حمله کشته و زخمی شده‌اند که این افراد عمدتا از میان غیر نظامیان هستند.

اسپوتنیک به نقل از منابع محلی گفت، ارتش ترکیه وارد شهر تل ابیض شده و با نیروهای سوریه دموکراتیک وارد درگیری شده است

نظرات بینندگان