arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

وزارت دفاع ترکیه : تصرف دو روستا در نزدیکی شهر «رأس‌العین»

وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای از تصرف دو روستا و بخشی از مناطق شمال سوریه در جریان عملیات «چشمه صلح» خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: عملیات نظامی جدید ترکیه با اسم رمز «چشمه صلح» که از عصر روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شد، به گفته مقامات آنکارا با موفقیت وارد روز دوم خود شده است.

وزارت دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) ضمن اعلام موفقیت‌آمیز بودن حملات هوایی و زمینی شب گذشته علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال استان‌های الرقه و الحسکه در سوریه، گفت مناطق تعیین شده برای روز اول به تصرف نیروهای ترکیه درآمده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» تکاوران و نیروهای ویژه ارتش ترکیه با حمایت هوایی جنگنده‌های این کشور به پیشروی در مناطق شرقی رودخانه فرات ادامه می‌دهند و تا کنون موفق شدند حداقل دو روستا را در نزدیکی شهر «رأس‌العین» تصرف کنند.

شاهدان در شهر «آقجه‌قلعه» (نیمه ترکیه‌ای شهر تل‌أبیض در سوریه) می‌گوید توپخانه‌ها و یگان‌های موشکی ارتش ترکیه نیمه شب تعداد زیادی راکت به سمت تل‌أبیض شلیک کردند که بعد از آن ستون‌های بزرگ دود از محل برخورد بلند شد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد در جریان حملات روز گذشته عملیات چشمه صلح، 181 موضع متعلق به شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) توسط توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های ترکیه‌ای نیز گزارش دادند که از شب گذشته، نیروی زمینی ترکیه از چهار محور - دو نقطه نزدیک تل‌أبیض و دو نقطه نزدیک به رأس‌العین - در حال ورود به خاک سوریه هستند.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی این کشور رد شمال شرق سوریه خبر داد و به دنبال آن جنگنده‌های این کشور برخی مواضع ی.پ.گ را که از سوی آنکارا تروریستی شناخته می‌شود، هدف قرار داد.

ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از ۲۳۰ کیلومتر و عرض ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه‌نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون ۳۰۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند.

دولت سوریه از این تصمیم ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

نظرات بینندگان