arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

الویری: سهم شهرداری‌های از مالیات بر ارزش افزوده نباید کاهش یابد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بیانیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده صادر شد و از مجلس شورای اسلامی خواستار رفع ابهام‌های موجود و عدم کاهش سهم شهرداری ها در این خصوص شدیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در بیست و سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: دوفوریت الحاق پهنه حساس آلودگی صوتی در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس آن علاوه بر هوای پاک و اقدامات لازم در این خصوص پهنه آلودگی صوتی نیز اضافه شد و مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها و دبستان‌ها در جهت ارتقای کیفیت محیط زیست علاوه بر اینکه در نقاط آلودگی هوا نباید احداث شوند در نقاطی که آلودگی صوتی نیز دارد احداث این مراکز ممنوع است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در ادامه بیانیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده صادر شد و از مجلس شورای اسلامی خواستار رفع ابهام‌های موجود و سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده شدیم.

وی بیان داشت: شورای عالی استان‌ها نظر خود را در این خصوص ارائه داده است و فشارهایی وجود دارد که 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها به سه درصد کاهش پیدا کند که این موضوع از درآمدهای شهرداری‌ها می‌کاهد و شهرداری‌های کوچک را نیز با چالش مواجه می‌کند.

الویری درباره حضور محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در اجلاس شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و گفت: درباره بازداشت شدن اعضای شورایاری‌ها اطلاعات آماری دقیقی در اختیار نداریم و بعضی از این دستگیری‌ها به دلیل برخوردهای سیاسی بوده است و بعد از اجلاس، برگزاری جلسات را با حضور منتخبین شورای عالی با نماینده قوه قضائیه پیشنهاد دادیم و قرار شد نمایندگان ما در خصوص بعضی از قوانین معطل مانده و دیگر موضوعات شوراها با قوه قضائیه جلساتی را برگزار کنند و یکی از این موارد نیز منع تبعیض در اصل 101 قانون اساسی است.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: ما درخواست کردیم که در بعضی از مواقع قبل از صدور حکم در مورد اعضای شورایاری‌ها سلب عضویت آنها اعلام می‌شود و ما به این موضوع اعتراض داریم چرا که عضویت در شورا شغل تلقی نمی‌‌شود و سلب عضویت نیز قوانین و موارد خاص خود را دارد.

نظرات بینندگان