arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های داخل شهر مهران پر شد

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که برابر گزارش‌های ارائه شده بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های داخل شهر مهران پر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که برابر گزارش‌های ارائه شده بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های داخل شهر مهران پر شده است.

سردار سید کمال هادیانفر در مورد وضعیت ترافیکی در معابر منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین گفت: برابر گزارش‌های واصله تقریبا بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های داخل شهر مهران پر شده و بخش زیادی از پارکینگ‌های داخل شهر مهران که از قبل برای جانمایی خودروهای سواری پیش بینی شده و همچنین پایانه برکت در حال پر شدن است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم تردد زائران در مرز مهران است، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها بار سنگین اما راون ترافیکی در دو سه محدوده از محور ایلام به مهران را داریم. همچنین ابلاغ شده تا همکاران نهایت تسهیلات را برای تردد زائران داشته باشند، اما لازم است که زائران و رانندگان نیز با ماموران پلیس همکاری داشته باشند.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد وضعیت ترافیکی در خسروی نیز گفت: امروز تعداد زائران در مرز خسروی بیشتر از روز گذشته است، اما خوشبختانه در مجموعه مرز خسروی، سر پل ذهاب و قصر شیرین و محورهای منتهی به مرز مشکل خاصی نداریم. در همین راستا نیز توصیه ما به زائران این است که اگر مسیر استان مبدا حرکتشان به مرز خسروی نزدیک تر است به سمت این مرز بروند و فقط این نکته را مدنظر قراردهند که مرز خسروی ۲۴ ساعت نیز و فقط تا ساعت ۱۶ پذیرش دارد.

وی درباره دو مرز شلمچه و چذابه نیز گفت: در شلمچه و چذابه ترافیک روان است و تراکم بار در مرزهای منتهی به مرز شلمچه مدیریت شده است.

هادیانفر که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد درمورد کاپوتاژ وسایل نقلیه نیز گفت: مجوز کاپوتاژ تنها برای ۴۰۰ دستگاه اتوبوس صادر شد که تا روز گذشته ۱۰۶ دستگاه از مرز عبور کردند و بقیه هم در حال عبور هستند. این تردد تنها از مرز چذابه ممکن است.

هادیانفر اضافه کرد: به طور کلی با توجه به محدودیت ایجاد شده از سوی دولت عراق کاپوتاژ خودروی های سواری تا آخر مهر ماه به عراق ممنوع بوده و امکان سفر با خودروی شخصی به عراق برای زیارت اربعین وجود ندارد.

 

وی همچنین در مورد تصادفات رانندگی نیز گفت:‌ طی این مدت شاهد کاهش ۳۱ درصدی تعداد کل تصادفات بودیم. بیشترین تصادفاتی که در ۷۲ ساعت گذشته رخ داده به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است، به همین دلیل نیز لازم است که زائران و رانندگان زمان سفر خود را طوری برنامه ریزی کنند تا خواب کافی و استراحت مناسب داشته باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان