arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

دو همکار وکیل ترامپ بازداشت شدند

رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند که پلیس فدرال این کشور دو فرد وابسته به وکیل شخصی ترامپ را بازداشت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: یک سخنگوی دفتر دادستانی منهتن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دو نفر از همکاران «رودی جولیانی» وکیل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بازداشت شده‌اند.

بنا بر این گزارش، «لو پارناس» و «ایگور فرومن» که بازرگانان تبعه کشورهای خارجی هستند و در جریان تلاش جولیانی برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه «جو بایدن» نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ میلادی، با وی همکاری می‌کرده‌اند.

این افراد به نقض قوانین مربوط به نحوه تأمین مالی ستاد انتخاباتی بازداشت شده‌اند. این دو در جریان رقابت‌های انتخابات سال ۲۰۱۶ از حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه بوده‌اند و با پسر ترامپ هم دیدار داشته‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در جریان تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ، هم پارناس و هم فرومن را احضار کرده است.

آنطور که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، جولیانی از ماه‌ها پیش از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مأمور شده تا بر اوکراین فشار وارد کرده و این کشور را به پیشبرد پرونده هلدینگ «بریسما» وادارد. این شرکت متهم بوده است که با استخدام افراد ذی‌نفوذ، تلاش کرده از روابط سیاسی آن‌ها استفاده کند. فرزند بایدن، «هانتر»، از اعضای هیأت مدیره این شرکت است.

افشای فشار ترامپ به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور جدید اوکراین برای پیشبرد پرونده قضایی علیه بایدن‌ها، به آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا منجر شده است.

گفته می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین را به پیشرفت پرونده بریسما مشروط کرده است. ترامپ این اتهام را رد کرده، اما هر روز شواهد بیشتری در تأیید این ادعا منتشر می‌شود.

هنوز هویت دو فردی که امروز خبر بازداشت آن‌ها منتشر شده، معلوم نیست، اما به نظر می‌رسد که دستگیری این افراد توسط پلیس فدرال آمریکا، می‌تواند نشانه‌ای از جدی شدن روابط تحقیقات علیه ترامپ و حلقه نزدیکان او باشد.

نظرات بینندگان