arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

کشف یک مقبره باستانی کمیاب متعلق به زنی ثروتمند در جزیره کرت یونان

 اخیرا یک مقبره باستانی در جزیره کرت یونان کشف شده است. این مقبره متعلق به یک زن ثروتمند است. این مقبره باستانی با سنگهی قیمتی و جواهرات متعدد تزئین شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  اخیرا یک مقبره باستانی در جزیره کرت یونان کشف شده است. این مقبره متعلق به یک زن ثروتمند است. این مقبره باستانی با سنگهی قیمتی و جواهرات متعدد تزئین شده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، این مقبره زیبا شامل استخوانهای این زن ثروتمند است که تقریباً دست نخورده  باقی مانده است. شاید برایتان سوال باشد چرا که این مقبره تا این اندازه مهم است. فارغ از قدمت این مقبره، مورد مهم دیگر اشیایی است که رد مقبره یافته شده است.

این اشیاء شامل یک آینه برنز با دسته عاج ، پوشاک استخوانی و برنزی و گردنبندی متشکل از چندین مهره طلایی به شکل زیتون یا برگ زیتون است.باستان شناسان می گویند مشاهده این نوع دفینه ها در کرت بسیار نادر است. این واقعیت که این زن با اشیاء با ارزش دفن شده است ، نشان می دهد که او فردی ثروتمند بوده است.

این یافته در طی کاوش های اجرا شده در شهر تاریخی سیسی توسط مدرسه بلژیکی آتن انجام شده و بیش از 100 باستان شناس از سراسر جهان را درگیر کرده است. این کاوش ها به رهبری یان درایسن از دانشگاه لووین در بلژیک انجام شده است. یافته های باستان شناسان در قسمت غربی این مجموعه حاکی از وجود شهرکی است که قدمت آن در حدود 2600 سال پیش از میلاد مسیح است.

تمدن Minoan در کرت و سایر جزایر دریای اژه از حدود 3000 سال پیش از میلاد رونق گرفت. بسیاری از افراد از این منطقه به عنوان زادگاه "فرهنگ عالی" در اروپا" یاد می کنند.

نظرات بینندگان