arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

وزیر خارجه آمریکا: «شی جین پینگ» چین را همانند رهبر یک رسته تانک یا یک کسب و کار کوچک رهبری می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد: رفتار چین با مسلمانان از جمله اویغورها در غرب این کشور نقض شدید حقوق بشر است و واشنگتن به مطرح کردن این موضوع ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس گفت: رفتار چین با مسلمانان از جمله اویغورها نه تنها نقض شدید حقوق بشر است بلکه فکر نمی‌کنم چنین رفتاری به نفع جهان یا چین باشد.

وی درباره این‌که آیا شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین مسؤول این رفتار است یا خیر، گفت: شی جینپینگ کشور را همانند رهبر یک رسته تانک یا یک کسب و کار کوچک رهبری می‌کند.

دولت آمریکا برای تنبیه کردن پکن به خاطر رفتارش با اقلیت‌های مسلمان اخیرا محدودیت‌های صدور ویزا را برای مقامات دولت پکن و حزب حاکم کمونیست که به گفته واشنگتن مسؤول بازداشت یا بدرفتاری با اقلیت‌های مسلمان در استان سین‌کیانگ هستند، اعلام کرد و لیست سیاه تجاری خود را گسترش داد و برخی از استارت‌اپ‌های هوش مصنوعی برجسته چین را به این فهرست اضافه کرد.

این در حالی است که چین هرگونه بدرفتاری با اویغورها را رد کرده است. چین نیز حمایت آمریکا از اعتراضات حامی دموکراسی از هنگ کنگ را مداخله در حق حاکمیت و استقلالش می‌داند.

پامپئو گفت: ما به صحبت کردن درباره این نقض‌های حقوق بشری ادامه می‌دهیم همان‌طور که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در خصوص هنگ‌کنگ گفته بود ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این مسائل به شیوه‌ای انسانی حل می‌شوند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان