arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

احمدی نژاد: در آمريكا عقلايي وجود دارند كه از اقدامات جنون آميز عده‌اي جلوگيري كنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهور با تأكيد بر اينكه تحريم‌ها تاثيري در روند پيشرفت و حرکت روبه رشد ملت ايران نداشته و هيچ گاه نخواهد داشت، گفت:‌ هر کس بخواهد با تجاوزگري و تهديد حق ملت ايران را تضييع کند، ملت ايران متناسب با آن از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دكتر محموداحمدي‌نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني تلويزاي مكزيك در پاسخ به سوالي درباره تهديدات سران دولت آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران در خصوص موضوع هسته‌اي با تاكيد بر اينكه دوران ادبيات استعماري و ديكتاتوري به پايان رسيده است، تصريح كرد: موضوع هسته‌اي ايران به يك موضوع كاملا سياسي تبديل شده و بر همگان روشن است كه آمريكا و متحدين وي به دنبال بهانه‌اي براي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران هستند، چرا كه آنها قصد دارند بطور كامل بر خاورميانه مسلط شده و رژيم صهيونيستي را تثبيت كنند و ايران را مانع اين گونه اهداف خود مي‌دانند؛ ضمن اينكه اينگونه سخنان و تهديدات ادامه دشمني چند ده ساله دولت آمريكا و سلطه‌گران با ملت ايران است.

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره احتمال حمله نظامي آمريكا عليه ايران اظهار داشت: بر اين باور هستيم كه در آمريكا عقلايي وجود دارند كه از اقدامات جنون آميز عده‌اي جلوگيري كنند؛ ضمن اينكه ملت ايران نيز به خوبي ياد گرفته كه چگونه در شرايط سخت زندگي كند و تاريخ هم نشان داده كساني كه قصد تجاوز به ايران را داشته‌اند ناكام مانده و از اقدامات خود پشيمان شدند؛ البته اگر دولت آمريکا يا هر كس ديگري بخواهد به ايران تجاوز كند و حق ملت ايران را تضييع نمايد ملت ايران متناسب با آن از خودش دفاع خواهد كرد.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره علت احداث مركز هسته‌اي جديد فُردو در زير سطح زمين و چگونگي همكاري ايران با آژانس بين المللي اتمي، اظهار داشت: برخي به بهانه بازرسي اتمي قصد دارند استقلال ملت‌ها را زير پا بگذارند و اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران تاكنون بيشترين همكاري را با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته است و تمام فعاليت‌هاي اتمي كشورمان زير نظر دوربين‌هاي آژانس قرار دارد، اما آژانس برخوردي دوگانه دارد به گونه‌اي كه تاكنون حتي يك گزارش از فعاليت‌هاي هسته‌اي آمريكا ارائه نداده است در حالي كه اين مركز بين المللي ايجاد شده كه بمب‌هاي اتمي را در جهان از بين ببرد.

رييس جمهور افزود: اصولاً تاسيسات اتمي در منطقه كوهستاني و در زيرزمين ايجاد مي‌شود، زيرا تاسيسات هسته‌اي بايد از ايمني بالايي برخوردار باشد و اين بخاطر حفظ سلامتي مردم است.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ملت ايران ملتي با فرهنگ و باتمدن است و نيازي به بمب ندارد، تصريح كرد: كساني به بمب اتم احتياج دارند كه فاقد فرهنگ، تمدن و منطق هستند؛ ملت ايران هيچ گاه در طول تاريخ به دنبال تصرف ساير مناطق دنيا نبوده است و اين در حالي است كه نيروهاي نظامي سلطه‌گران در حال حاضر به منظور تسلط بر نفت و منابع خاورميانه در منطقه حضور دارند.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص هولوكاست و اضمحلال رژيم صهيونيستي، گفت: اضمحلال رژيم صهيونيستي نياز به بمب اتم و حتي جنگ ندارد، چرا كه رژيمي كه پايه و اساس آن بر ظلم و كشتار استوار است به خودي خود از بين رفته است؛ جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد داده بود كه در سرزمين‌هاي اشغالي رفراندوم آزاد برگزار شود اما آن را نپذيرفتند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: رژيم صهيونيستي جايگاهي در منطقه خاورميانه ندارد چرا كه هيچ يك از ملت‌هاي منطقه اين رژيم را نپذيرفته و با آن مخالف هستند.

رييس جمهور با اشاره به موضوع هولوكاست اظهار داشت: اگر گفته مي‌شود كه هولوكاست يك واقعيت تاريخي است چرا بايد تحقيق درباره اين واقعه تاريخي ممنوع باشد و محققان را به زندان بياندازند؟ در خصوص موضوع هولوكاست دو سوال مطرح كرده‌ايم، اينكه اگر واقعيت دارد در كجا اتفاق افتاده است و اگر در اروپا بوده چرا مردم فلسطين بايد تاوان آن را بپردازند؟ و سوال دوم اينكه چرا در خصوص هولوكاست اجازه تحقيق داده نمي‌شود؟ متاسفانه به جاي پاسخ به اين سوالها با استفاده از شبكه رسانه‌اي كه در اختيار دارند به اتهام افكني روي آورده اند؛ اما بدون ترديد با اينگونه اقدامات حقيقت از بين نمي‌رود و آنچه مسلم است اين است كه حقيقت همواره پيروز است.

دكتر احمدي نژاد گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه رژيم نامشروع صهيونيستي را به رسميت نشناخته و سازمان ملل نيز آنها را اشغالگر اعلام كرده است و چندين قطعنامه عليه اين رژيم صادر شده است؛ سلطه گران خودشان نيز آگاه هستند كه رژيم صهيونيستي را به زور و دروغ و به منظور تسلط بر خاورميانه ايجاد كرده اند.

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره تاثير تحريم‌ها عليه ملت ايران تصريح كرد: تحريم‌هاي ناعادلانه سلطه‌گران عليه جمهوري اسلامي ايران اثري بر ملت ايران نداشته و نخواهد داشت.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره ادعاي آمريكا در خصوص طرح ترور سفير عربستان در آمريكا و همكاري با كارتل‌ مواد مخدر مكزيك گفت:‌ تاكنون 3 هزار و 600 نفر در مبارزه با مواد مخدر در جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسيدند و سالانه صدها ميليون دلار هزينه مي‌پردازيم تا مواد مخدر از افغانستان به ساير نقاط دنيا منتقل نشود، اما متاسفانه در منطق دولتمردان آمريكا كسي كه اتهام مي‌زند نيازي به ارائه سند ندارد با چنين منطقي همه را مي‌توان متهم كرد. ملت ايران با دولت و ملت مكزيك و عربستان رابطه دوستانه‌اي دارد و هيچ گاه عليه هيچ ملتي اقدام نمي‌كند.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در چند هفته گذشته مطلبي منتشر شد كه سفير وقت ايران در مكزيك از طريق اينترنت عليه آمريكا اقدام كرده است، گفت: اين موضوع نيز از اتهامات سخيف و سطح پايين دولتمردان آمريكا عليه ملت ايران است. شبكه اينترنت شبكه گسترده‌اي است و از همه نقاط جهان مي‌توان با آن ارتباط برقرار كرد؛ چه لزومي دارد كه از مكزيك اين كار انجام شود؟ امروز حتي دانش آموزان در خانه‌هاي خود نيز مي‌توانند وارد اينترنت شده و اقداماتي مانند هك كردن را انجام دهند و نيازي نيست كه سفير كشور اين كار را انجام دهد؛ طرح اين گونه اتهامات سخيف و سطح پايين توسط دولتمردان آمريكا، توهين به شعور ملت‌ها بوده و بيش از هر چيز نشان دهنده آن است كه آنها شعور ملت‌ها را دست كم گرفته اند.

رييس‌جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران مخالف سياست‌هاي توسعه طلبانه آمريكاست و اين موضوع را به طور علني مطرح مي‌كند و چنانچه دولت آمريكا دست از سلطه‌گري برداشته و به مرزهاي خود بازگشته و به تجاوزگري و حمايت از ديكتاتورها خاتمه ‌دهد و مطابق با قانون عمل كند، مشكلي وجود نخواهد داشت.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه يكي از شهروندان ايراني – آمريكايي به دليل جاسوسي در ايران محكوم شده با توجه به اينكه چندي پيش تعدادي از ايرانيان به وسيله آمريكايي‌ها از دست دزدان دريايي نجات يافتند؛ آيا ايران قصد دارد مجازات اين جاسوس را مورد بازبيني قرار دهد؟ گفت: در آمريكا سالانه هزاران نفر اعدام مي‌شوند كه اكثرشان آمريكايي و بعضاً بي‌گناه هستند؛ چرا دولت آمريكا براي آنها دل نمي‌سوزاند؟ كشتي‌هاي ايراني نيز جان بسياري را در آن منطقه نجات دادند واين يك عمل انساني است كه هر كسي آن را انجام مي‌دهد. اين گونه موضوعات را نبايد با يكديگر مخلوط كرد.

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره ادعاي دولت آمريكا در خصوص وضعيت حقوق بشر در ايران گفت:‌ دولت آمريكا كه ادعاي حقوق بشر و دموكراسي دارد بيش از اين با كودتا يك حكومت ديكتاتوري را در ملت ايران تحميل كرد و 25 سال از اقدامات جنايتكارانه اين حكومت عليه ملت ايران حمايت مي‌كرد در حالي كه در آن دوران آزادي و انتخابات واقعي نيز در كشور وجود نداشت؛ اما از زماني كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و مردم به آزادي و استقلال دست پيدا كردند، مدام گزارشهايي در خصوص نقض حقوق بشر در ايران منتشر شده است. در 32 سال گذشته بيش از 30 انتخابات سراسري در ايران انجام شده و در انتخابات رياست جمهوري اخير 85 درصد مردم شركت كردند كه يك ركورد تاريخي محسوب مي‌شود؛ اگر اين دموكراسي نيست پس دموكراسي چه معنايي دارد ؟‌

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد:‌ گزارش‌هايي كه در خصوص نقض حقوق بشر منتشر مي‌شود را هر كسي مي‌تواند بنويسد، اما سوال اين است كه چرا اين گزارشها فقط عليه مردمي كه مخالف سياست‌هاي دولت آمريكا هستند نوشته مي‌شود؟ در حالي كه در منطقه ما دولت‌هايي هستند كه در عمر سياسي خود حتي يك انتخابات برگزار نكردند و زنان اجازه رانندگي ندارند اما از آنجا كه مطيع دولت آمريكا هستند گزارشي عليه آنها منتشر نمي‌شود.

رييس جمهور تصريح كرد: متاسفانه حقوق بشر ابزار دست دولت آمريكا براي تحت فشار قراردادن مخالفين سياست‌هاي توسعه طلبانه‌اش شده است در حالي كه حقوق بشر موضوع مقدسي است كه همه ملت‌ها بايد در كنار هم براي ارتقاء آن تلاش كنند.

دكتر احمدي نژاد افزود: آمريكا بيشترين زندانيان را در دنيا دارد و روزانه 30 نفر به طور متوسط به دست پليس آمريكا كشته مي‌شود اينگونه مشكلات در همه جاي دنيا وجود دارد كه بايد با همكاري و مشاركت همگاني بر اساس معيار واحدي مورد رسيدگي قرار گيرد؛ اما اينكه هر كس مخالف آمريكا باشد ضد حقوق بشر به شمار رفته و هر كس موافق آمريكا باشد ادعايي در خصوص اعمال ضد انساني آنها منتشر نشود اقدامي زشت و ناپسند است و دولتمردان آمريكايي بايد از اينگونه اقدامات خود خجالت بكشند.

رييس جمهور در خصوص روابط ايران و مكزيك گفت:‌ مردم مكزيك مردمي هستند كه از امپرياليسم آمريكا صدمات زيادي ديده است. مكزيك سرزميني وسيع با استعدادهاي فراوان است و مردم با استعداد و با فرهنگي دارد؛ اما سلطه‌گران اجازه نمي‌دهند مردم اين كشور آنگونه كه بايد پيشرفت كنند.

دكتر احمدي نژاد گفت:‌جمهوري اسلامي ايران با همه ملت‌ها از جمله ملت و دولت مكزيك روابط دوستانه‌اي دارد و اقدامات دولتمردان آمريكايي باعث نمي‌شود كه بين دو كشور فاصله ايجاد شود.

رييس جمهور اظهار داشت: نوع نگاه ملت ايران با دولت آمريكا متفاوت است؛ آنها انسان‌ها را برده خودشان مي‌دانند اما ملت ايران همه انسانها را محترم مي‌شمارد و معتقديم همه بايد پيشرفت كرده و به عدالت و آزادي برسند و هيچ كس به لحاظ رنگ، نژاد، زبان و ثروت بر ديگري برتري ندارد.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه همه ملت‌هاي جهان در كنار يكديگر و در فضايي دوستانه و عادلانه بايد در مسير ساختن جهاني عاري از زور و ظلم گام بردارند.

رييس جمهور گفت: متاسفانه دولتمردان آمريكايي پيشرفت خودشان را در فقر ديگران و عزت و كرامت خود را در تحقير ديگران مي‌دانند و ملت ايران اين گونه رفتارها را قبول ندارد و بر اين باوريم كه دنيا نياز به ژاندارم و بمب اتم و موشك ندارد بلكه نيازمند انسان‌هاي صالح و عادل است و بايد با همكاري و دوستي اداره شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
TURKEY
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
شما لطف کنید قیمت دلار آمریکا رو بیار پایین بقیه اش پیشکشت انتخاب بازم منتشر نکنیا
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
خسته شدیم از این همه حرف. یه سر به بازار بزنید همه چی دستتون می آید
بــــابــــایـــــی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
0
0
سوال من از ایشان:
آقای دکتراگریک بار دیگربه 7سال قبل بازگردیم ایا دوباره با سروصدای زیاد پلمپ تاسیسات هسته ای را بازمیکنیدومسئولین قبلی را متهم به خیانت می کنید؟
ویا نه به دور ازهیاهو کارخود را انجام میدهیدتابازتاب کمتری درسطح دنیاداشته باشدوسعی نمی کنیدازان بهره برداری سیاسی کنید؟
نظرات بینندگان